Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 27 oktober 2009

Vår bröllopsresa september 2009

Dagen efter bröllopet, den 20 september överraskade min man mig med en resa till Rhodos en vecka. För första gången utan barn så länge. Vi bodde i Faliraki, 1,5 mil, från Rhodos stad. Vi fick en liten lägenhet med ett utmärkt läge, utsikt över havet och sol på kvällen, där vi kunde se den gå ned bakom berget. Perfekt för ett bröllopspar :-)
På dagarna låg vi i regel på stranden men på em gick vi upp till poolen och läskade oss med varsin drink. Bra avslutning efter en varm dag på stranden.

Vi åkte förstås in till Rhodos stad som är en vacker stad med en borg sedan korsfararnas tid. En helt fantastisk upplevelse att se denna välbevarade borg, som fortfarande är vid fullt liv med inneboende, affärsliv och restauranger.

Här står min snygge make på en klippa vid Kalithea, som är en klippstrand med alldeles klart vatten. Det är många som snorklar här men vi hade tyvärr inte med oss några snorkling set.
Vi hade en underbar dag här. Åt lunch på en liten taverna. Här fanns det dessutom ett katthem uppe i backen.


Här är han, min adonis, som är på väg upp ur havet. Det var så härligt varmt, mellan 26-28 gr i skuggan och 24 gr i vattnet. Även jag badade...som är en stor badkruka, flera gånger per dag.
Vi tog paus mitt på dagen, ibland åt vi lunch hemma på vår balkong. Ni ser ju vad solen skiner, vi hade i princip sol hela dagen och hela kvällen. Så här tog vi varje morgon, efter att ha ätit frukost på det stora hotellet, en ouzo, innan stranden som väntade. På kvällen spelade vi backgammon och tog en till ouzo men även det grekiska ölet Mythos. Så denna balkong tillbringade vi mycket tid på, för utsikten var ju underbar.

Grekisk souvlaki var ju ett måste men jag måste säga, deras lammkotletter och grekiska köttbullar går till historien. Det är så gott.

Ja, här kom då en bild på vår ouzo, Mythos och vindruvor till. En mysig stund på balkongen.

Här är jag på väg upp ur havet. Inte ofta det är så här skönt att bada ska jag säga. Men det var varmt och vi badade hur mycket som helst.
En bild från pool området, som hade två stora pooler, bar och servering. Vi åt dock aldrig mer än frukost på hotellet. Det fanns en mysig taverna i närheten som vi hellre gick till. Det är roligare att få sitta i lugn och ro tillsammans :-)

Då var det sista kvällen vid poolen innan hemresan. Vi hade en underbar resa, som vi gärna upplever igen.

Inga kommentarer: