Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 18 oktober 2009

Frostig söndagmorgon

Vi var ju som sagt var på vigsel förra helgen i Storforsen. Det var så vackert. Tänk vilken altartavla man har i detta kapell, hela Storforsen som mäktigt forsar ned. Är så glad att man fick vara med denna stund och uppleva detta


Nu när hösten är här och kylan börjar sätta till, så kommer vår stallkatt Gustav hem allt mer. Lustig katt detta. På sommaren flyttar han mer eller mindre till stallet och är bara hem och visar sig ibland. När kylan börjar komma, så kommer han hem alltmer, för att till vintern vara helt hemma. Här sover han så gott med Herbert, vår svarta katt som vi döpt till Sir Herbert, för att han alltid har "frack".

Tog ett kort på minstingen Felix också, som är den som helst vill vara i famn hela tiden. Har nu hunnit bli 1½ år. En riktig sötnos.

Då var det söndag igen, helgerna går så fort. Men det är dock hela söndagen kvar faktiskt. Det är så vackert ute idag, lite mulet och frost över allt. Tänk att vi ännu inte haft någon snö men den kommer nog snart.
I fredags hade vi bara en myskväll på tu man hand, ungdomarna på språng som vanligt. Vi skulle elda i kaminen men först kollade maken röret där insuget är, för han hörde ett ljud. Och vad ser han, jo, en liten talgoxe, som byggt ett bo. Nä, det blev ingen brasa denna kväll.

Dagen därpå pratade han med en fågelkännare, min djurvän till make, och fågelkännaren sa att det vara bara att ta bort boet. Lilla pippin hittar ett nytt eller gör ett nytt bo. Så då blev det så.

Men det blev ingen eldning i kaminen igår, för vi hade främmande hela em och hela kvällen. Vi hade riktigt trevligt och kvällen avslutades med triangelspelet och jag vann inte en enda gång, suck. Eftersom vi hade så mycket främmande var det svårt att hinna handla mat och lagamat, så det blev familjepizza. Mumsigt gott!!

Ingen av ungdomarna är hemma, sover hos flickvän och kompisar. Maken sover än, tänkte han skulle få sova ut. Så det är bara jag som sitter uppe själv. Har satt en igång en tvätt maskin samt har tänkt dammsuga idag. Handla mat måste vi också göra, kylskåpet är tomt. Ska göra goda grekiska köttbullar ikväll, som ska marineras och ätas imorrn. Idag blir det nog en gryta.

Ja, livet rullar på, allt för fort, tycker jag. Det är hur mycket som helst på jobbet att göra, känns som att jag ligger steget efter hela tiden och det känns jobbigt. Hoppas det blir lugnare snart.
Ska i alla fall på scrapträff i morgon kväll, ska bli så kul. Det är otroligt nervarvande.

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer: