Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 29 april 2012

Sista helgen i april

Sista helgen i april, kom med ett strålande vårväder. (Dock lite regn sent på kvällen).
Jag bestämde mig att huset ska städas denna helg, så att maj får bli en lugn månad. Så hela lördagen städade jag och jag var på riktigt städhumör.


Kvällen avslutade med middag hos makens systerdotter med familj på Strömsborg. Det blev premiär cykeltur, även för söt Douglas, att springa bredvid en cykel.


Det blev en trevlig kväll med stora och små.
Jag hann även gå en kvällspromenad med söt Douglas, efter promenadvägen vid Södra hamn. Det var så härligt, 9 gr varmt och jag fick riktiga vårkänslor.

Efter middagen, så cyklade vi med yngsta dottern till Svartudden och hennes vän, så att hon inte behövde cykla ensam. Sedan vände vi kosan hemåt, då det började regna så smått, men det var ändå en härlig cykeltur.

Vi har också hunnit vara på begravning i fredags, då en av mina vänners pappa begravdes. Det blev en fin och stämningsfull begravning, dock alltid jobbigt, då många känslor kommer fram, efter det man har gått igenom tidigare. Jag var helt slut hela kvällen. Då var det skönt att få äta middag hos bästgrannarna och avsluta med lite kortspel. Men det blev en tidig kväll, för jag var så trött efter allt.

Idag fortsätter jag att städa, trots att solen lyser. Men jag vill få färdigt huset. För i maj börjar utearbetet på gården. Det är då lättare att hålla efter då huset är städat ordentligt.
Det var hur dammigt och smutsigt här hemma, för jag städade så lite som möjligt när yngste sonen var hemma. Dessutom fylldes ju huset med ungdomar och ett par fester, så det var välbehövlig städning. Sen måste ju golven tas med jämna mellanrum, för det dras ju in så mycket när det är vår och man har djur.

Det blir ju en kort vecka. Yngsta dottern har lov på måndag, och själv tror jag att jag ska jobba en stund.  Skriva undan och sedan gå hem =) Fira valborgs i lugn o ro. Gissa om det är skönt med vuxna ungdomar.

Ha en skön söndag alla!!

Inga kommentarer: