Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 8 april 2012

Påsken

Det är härligt att få ha så mycket ungdomar här under påsken. Yngste sonen är hemma, äldsta dottern har i princip bott hemma med katten Mysan, sedan han kom. Fd flickvännen till yngste sonen har också varit här, och är här. De verkar trivas ihop, trots att de inte är ihop. Men han far ju snart tillbaka till Malta igen, och hon ska prova på att bo i Stockholm ett tag. Så man får väl se var vägarna för dom. Men det är intensivt att ha alla hemma igen, vi är ganska trötta, har väl hunnit bli lite bortskämda ;)
Det blev en trevlig långfredag hos en av våra vänner. Vi grillade korv/fläsk på dagen, solen sken och vi med en. Bonussonen kom också upp från Timrå. Så vi var nästan alla samlade, utom äldsta sonen.
På kvällen grillade vi och sedan skjutsade jag hem ungdomarna, som skulle ha fest innan de skulle ut.
En mycket trevlig dag.
Sedan agerade jag chaufför hela natten.

Så igår var jag lite sliten, även ungdomarna kan jag säga. Men efter tjejerna städat, så var det fest igen. (Sonen fick städa förra helgen, så att det blev rättvist hahhaaha) Igår fick maken agera chaufför.
Vi bjöd svärmor på god helstekt lammrostbiff, potatisgratäng, rödvinssås. Till det ett gott rött vin =)
Sedan kom grannen över, sambon jobbade, så hon kom och spelade triangelspelet med oss. Ingen fest hos oss ikväll, skönt.


Va, tar du kort på oss? Sötdjuren sover på soffan. Det har blivit många härliga promenader på skoterspåren med Douglas och katterna under påskhelgen =). Vi har haft ett kanon väder, men jag måste väl erkänna att det känns konstigt att inte vara i fjällen denna helg.

Äldsta dotterns katt bor också här nu medan hon sover här, det går mycket bra med katterna. Här samsas lilla Mysan med Felix vid måltiden.

Eftersom maken var chaufför igår, så får han sova en stund till, sedan ska han få god gravad lax på smörgås.

Ikväll ska vi äta hos en kompis till yngste sonen, hans familj. Kompisen bor också på Malta och vi tänkte att vi äter tillsammans en kväll. Blir visst bastu och spabad också =)
Just nu är livet riktigt härligt, om jag förstås saknar vår äldste son. Men vi åker ju snart ner och hälsar på dom. Ser verkligen fram emot det.

Skellefteå gick ju till SMfinal i hockey, så på tisdag kväll åker vi ned hela familjen och hejar på dom. Ska bli grymt kul.
På onsdag planerar jag att bjuda mor o far på laxpytt. De är nu i fjällen.
Sedan är jag ledig torsdag och fredag, så jag hinner se min son lite mer =)

Solen skiner, så vi ska väl försöka vara ute idag.

Ha en fortsatt skön påskhelg alla!!

Inga kommentarer: