Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 1 maj 2011

1 maj 2011

Ja, då var vi inne i maj. Känns härligt fast det är kyligare ute. Men man ser hur gräset blir grönare, maskrosorna lyser som små solar här och där. Fåglarna börjar kvittra tidigt på morgonen. Det är liksom hopp om liv. Katterna springer in och ut. Är bara in och äter och vilar en liten stund.
Katten Gustav har varit hem och hälsat på en stund idag, men han har inte tid att stanna inne någon lång stund, sedan drog han tillbaka till stallet.



Igår var det valborgsmässoafton. Vi började kratta vår gård. Det var väldigt tidigt för att vara på vår tomt, som brukar ta tid på sig att torka upp. Men snön försvann som ett skott.

Vi grillade hos grannen med alla ungdomarna utom äldsta bonusdottern, som mest tillbringar tiden med sin pojkvän. Det är så mysigt att ha dom med oss.
Vi blev ganska många hos grannen.
Efter maten gick vi alla, utom ungdomarna som for iväg på andra äventyr, för att se majbrasan tändas på. Det har liksom blivit en tradition att gå till Munksundsskolan för att fira in maj, eller den stundande sommaren.

Jag var körklar hela kvällen, för jag tycker som vanligt att det är skönt att kunna hämta hem ungdomarna en sådan här kväll, då det är mycket människor i farten. Hämtade hem mina egna och en del andras.
Jag lade mig ganska tidigt, 2330 men har inte sovit mycket inatt. Blev väckt flera gånger inatt båda för hämtningar och maken som kom hem sent. Var vaken till kl 0400 eller senare innan jag kunde somna om. Blev väckt av en telefon som vi inte hann svara kl 1030. Då gav jag upp och steg upp, första av alla i familjen, som vanligt.

Det blev fortsatt krattning idag, så nu är bara drygt halva tomten kvar att kratta. Lövhögarna i diket har äldste sonen lovat att han ska ta upp =). Han ska vara hundvakt imorgon åt söta cockerspaniel fröken Holly. Hon och hennes matte har som blivit en del i familjen.
Yngste sonen ska gå på balen med henne =).

Detta är söta katten Felix som också gillar spikmattan. Den sätter igång blodcirkulation och det är så skönt, verkar han tycka. Dom är roliga dessa djur.
Är verkligen glad att vi har våra söta tre katter.
Nu har ju Holly gjort så att vi är sugen på en hundvalp. Vi får väl se när det kan blir aktuellt. De kostar ju en del.

Det blir en tidig kväll för mig ikväll, så jag smiter nog snart i säng och hoppas på en lugnare natt =) Sov gott och ha en härlig majmånad.

Inga kommentarer: