Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 15 maj 2011

Underbara maj


Ja, maj har verkligen startat bra. Ett härligt väder och lugnare i familjen. Ja, det är full rulle på jobbet men det är det alltid innan sommarsemestrarna.
Förra helgen for jag och maken till Stockholm, för en helg på tumanhand. Vi hade så tur med vädret, soligt och varmt.
Fredagkväll bodde vi hos makens äldsta syster och hennes man. De har köpt ett hus ute i Saltsjöbaden. De bjöd på god mat och dryck, och vi pratade hela kvällen och sent blev det =)
Så på lördag var vi lite trötta.
Men vi checkade in på Sjöfartshotellet och for sedan till Strandvägen. Där väntade sönernas farbror (min första mans lillebror) på oss. Han bjöd oss på brunchkryssning mellan kl 13-16 på hans nya båt, Blue charm. Ni kan titta på den på hans hemsida, http://www.stockholmscharter.se/blue_charm. Han har två båtar, charm och bluecharm, som han bedriver charter med. De går att hyra för privata fester, konferenser o dyl. Samt att han ordnar bla brunchkryssningar man kan åka på.
Här ovan sitter jag högst uppe på däck, med ett glas mousserande vin och väntar på avgång mot Vaxholm, där båten vänder och åker tillbaka in till Strandvägen.

Vi åt god buffé i salongen, först kalla rätter, sedan varmrätt, kex och ost och efterrätt. Till detta ett gott Riesling vin. Maken njuter. Underbart väder, trevlig kryssning och en lunch med mig =)

Efter lunch tog vi trappan upp igen och satte oss på utedäcket. Då kom den snygge och trevlige kapten upp, sönernas farbror, och gjorde oss sällskap en stund.

Även killarnas faster med pojkvän samt killarnas farbrors lillasyster var. Så det blev rena "släktträffen". Alltid roligt att träffa dem och det känns så bra att ha fortsatt kontakt med sönernas släkt, vilket är viktigt för dem när deras pappa inte är i livet.
Vi hade en ljuvlig em på båten.

Här tog jag ett foto av båten. Högst upp, i aktern, satt vi och njöt under båtturen.
Efter brunchkryssningen, for vi tillbaka till hotellet. På kvällen blev det middag och sedan strosade vi på Söder.

På söndagen gick vi och strosade på Söders höjder. Vi köpte glass på Fjällgatan och såg ut över Stockholm.
På em åkte vi till min bror och hans familj i Gribbylund, i Täby.
Vi blev bjudna på räkfrossa och gott vin.
Sedan skjutsade han ut maken till Arlanda, som då skulle hem. Jag och min brorsdotter följde med. Sedan åkte vi runt lite och tittade på omgivningarna.
Jag stannade där över natten, för att sedan åka med honom i till centrum, där jag skulle på konferans på Clarions hotell.
Det blev en lång resa in till Stockholm, vi fick sitta i bilkö i drygt 2 timmar pga att en långtradare hade havererat. Så är det att bo i storstan, man vet aldrig hur trafiken är.


Efter konferensen checkade jag in på Rica Hotel. Fick ett alldeles eget hotellrum att mysa i. Det är skönt att få bo själv och få en stund på egen hand. Älskar att få denna stund när man har tillfälle.
Innan vi gick ut och åt, gick jag och min sjukgymnast kollega till Kungsträdgården. Där hade tyvärr körsbärträden blommat ut, men det var varmt och skönt ute. Vi satt oss på en uteservering där och tog oss ett glas vin.
På kvällen var vi några kollegor som var ute och åt, innan jag åter igen fick återgå till mitt fina hotellrum =)

Vi hade även lite tid att strosa omkring dagen därpå. Jag och en kollega var bla på Centralbadet och tittade. Det var så vackert inne på innergården, med en liten bassäng och vackra träd omkring. Häggen och äppelträden blommade.

Det var så idylliskt där med all växtlighet och man kände historiens vingslag.

Det blev härliga dagar, i ett sommarvarmt Stockholm, innan jag åkte hem på tisdagkväll. Precis vad jag och maken behövde.

Helgen har varit lugn. Fredagkväll var jag trött och somnade tidigt. Maken och yngsta dottern blev dock inbjudna på SCAfest, här på Munksundsgården och gick dit. Själv låg jag så gärna kvar i sängen.
I lördags grillade vi med våra bästgrannar, tillsammans med alla ungdomar. Så skönt att ha dom med oss.
En nöjd pappa och mamma.

Ungdomarna gick hem och vi fortsatte med spel, som vi tjejer vann =).

Det var ju final i schlager, där Sverige kom 3;a med Erik Saade. Azerbadjan vann.

I helgen har vi också krattat klart, rensat blomland. Maken har börjat laga till marken runt den kommande inglasade altanen. Ute med oss var bara yngste dottern. Det är så skönt att vara ute och pyssla på tomten.

Idag har jag vädrat och städat bort alla vinterkläder. Ätit god middag som avslutades med kortspel.

Ja, snart är det bal. Vi har tre ungdomar i familjen som ska dit. Det är dock bara två av dom som tar examen. Ynsta dottern tränar att gå i högklackat, sötnosen. Far och dotter tränar dans.

Dags för ny intensiv vecka.

Ska nu se slutet på VM hockeyfinalen mellan Sverige och Finland, där tyvärr Finland leder för tillfället.

Inga kommentarer: