Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 23 maj 2011

Intensiva veckor

Det är intensiva veckor nu, både för människor och natur. Ungdomarna är i slutfasen av skolan, vi har mycket på arbetet som ska göras innan sommaren. Mitt i allt detta måste man stanna upp och ta en paus.
Förra söndagen tog vi en paus på Fårön och strosade omkring på olika naturstigar.

Jag tycker om lugnet i skogarna, ojämnheten i stigarna och är alltid nyfiken på vad som finns bakom nästa kulle eller nästa krök.
Far och dotter var med på skogspromenaden. Dessa två som är så lika varandra, både i sättet och utseendet :)

Förra veckan vara som sagt var hektisk. På jobbet hade vi primärvårdsdag en dag, och planeringsdag en dag på Framnäs folkhögskola. Har alltid tyckt om folkshögskolor. Det är en lugnare atmosfär där än på vanliga gymnasium. Måste vara lättare att trivas där.
Onsdag kväll träffades vi några kursare från högskolan i Umeå, i Skellefteå. Vi som träffas är från Boden, Luleå, Piteå och Skellefteå. Det är kul att vi håller kontakten ännu efter 24 år =)
Här ovan är en Skelleftebo och en Bodenbo.

Här har vi en Skelleftebo och en Lulebo :) Vi pratar om allt möjligt som har hänt sedan sist. Vi träffas ju bara en gång per år, så kvällen går fort.


Här har vi samma Bodenbo igen, samt två Pitebor, var av en är jag =). Vi pratar inte bara, vi äter och dricker gott också :) Så det blir till att byta recept på god mat.

Så när helgen kom var det skönt, en stunds ro från en hektisk vecka. Nu blev ju helgen också full fart, med skräp till soptippen, lite trädgårdsarbete och annat som hör till.
Grilla och spela spel hann vi också.

Nu har ny vecka börjat igen. Ikväll blir det bara jag och äldste sonen hemma. De övriga är på andra uppdrag.

Ta hand om varandra och ha det så gott!!

Inga kommentarer: