Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 29 april 2011

Härlig maj närmar sig...


vår.jpg
Underbara maj är i antågande, känns så skönt. Snön är borta och isen har försvunnit, hoppet som sommaren är här. Alarna har slagit ut, och det är knoppar på träd och buskar. Snart ser vi nog björkarnas löv (ja, inne i stan kanske man redan gör det).

Det är påsklovet sista dag, alla ungdomar sover. Ska snart väcka dom. Det blev ett sent påsklov för dem och till helgen är det valborgsmässoafton. Det har varit skönt med lov, där vi alla har fått ladda batterierna.
Jag tog ledigt idag fredag, och det kändes skönt att få en kort vecka. Har dessutom bytt rum på jobbet och det var en hel del att flytta på, puh. Men fick mycket utrensat också. Har dock en hel del att sortera fortfarande.

I veckan har vi i juntan planerat inför vår London resa sista helgen i maj. Vi stannar från lördag till på tisdag. Ska bli så kul. Blir inte mycket shopping, för det tillåter inte börsen men ska se många sevärdheter samt slinka in på någon pub :)
Har aldrig varit i London, så det ska bli kul. Känns dock lite stressigt, för sedan när man kommer hem ska det planeras för examen, två av barnen går ut gymnasiet, yngste sonen och äldsta bonusdottern.

Nästa helg åker jag och maken till Stockholm, och det ska bli hur härligt som helst. Längtar verkligen att få vara på tumanhand med honom. En vän till oss sa en gång, att vårt hem är som ett akvarium. Och det stämmer väl ibland, men jag gillar att ha ungdomar/vänner runt omkring mig men där emellan vill jag vara själv ibland. Och jag uppskattar verkligen de få stunder jag får för mig själv. Nu är det jag och maken som får en stund för oss själva och det ska bli underbart =).
Vi ska strosa omkring och njuta av livet och förhoppningsvis våren i Stockholm.

Mor fyller snart år samt min första goa svärmor, så kanske jag hittar presenter till dom. Vore skönt.

Valborgsmässoafton ska vi fira med några goa vänner, blir grillning samt en sväng till brasan. En del av ungdomarna är kanske med oss och andra på språng. Jag är körklar, så jag kan hämta hem dom när de vill hem :)

Nä, nu ska väckas barn och sedan ska jag i duschen. Ska skjutsa bonussonen till bussen och sedan ska jag handla mat. Hinna dammsuga ska jag väl också.

Ha en skön valborgshelg alla!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. ja, här verkar de vara full rulle å fullt upp hela tiden..=)) Man märker att man lever iaf.
Å resa ska ni göra me, såå kul. Hoppas ni får njuta riktigt ordentligt nu.

Joo, möbler som man har till övers tar ju barnen då de flyttar, om de vill ha de såklart.Bra start på boendet åså. Har ännu inte funnit nåt sånt bord, men jag letar febrilt, vore bäst med iläggskiva, så man kan duka för fler.. jag får jaga vidare, inget annat å göra.=))
Men de sägs ju.. den som väntar...=))

Visst är de härligt me våren,å vi har ju verkligen haft skönt idag, lite snålkallt i blåsten, men i läan var de kanon. Hoppas det bara är såna dagar framför oss nu.. njuter massor, man får ju passa på.

Ha de så bra..stor kram å trevlig resa. kraam Helén.