Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 31 oktober 2010

Så var Halloween helgen över...

Känns ganska skönt. Fast det har varit en lugn helg, det är bara yngste sonen som varit utklädd och på galej. Han och en kompis var bröderna Fluff tror jag, ingen aning vilka de var men det var tydligen från ett barnprogram. Äldste sonen har tillbringat helgen men kompisar och tjejerna är hos sin mamma i Timrå.
Denna bild är från hösten 2009, då de var ut och busade :)

Själv så tycker jag det är skönt att de skiljer på helgerna Halloween samt Allhelgona. Jag vill ha Allhelgona helgen i fred, så att man kan få besök gravarna i den lugn och ro som helgen förtjänar.
Tycker om Allhelgona helgen då de brinner ljus på gravarna. Så stillsamt, så vackert och så mycket tankar.

Som jag skrev förra helgen, har denna vecka gått i rasande takt.

Strokekongressen i Uppsala onsdag och torsdag, var intensiv men mycket intressant. På kvällen var vi på kongressmiddag med 800 andra personer, men mycket god mat och härlig underhållning.
Men inte hann vi se något av Uppsala, vilket jag inte hade förväntat mig. När vi gick hem onsdagnatt, gick vi i alla fall och ställde oss på en av alla broar över Fyrisån, för att få lite känsla av Uppsala med oss hem :)
Kom hem sent på torsdagkväll och stupade i säng.

Fredag fick jag ta ut ett skräp från ögat, antagligen ett sandkorn från Uppsalaslätten, för det blåste så mycket där onsdagkväll. Det skavde hela onsdagkväll, torsdag, så det var en lättnad att få komma på jobbet och ta bort det. Men sedan blev ju förstås ögat mer irriterat, så jag var som halvblind hela fredagen.
Låg och vilade på em, för att orka med juntamiddag på fredag kväll. Vi åt så god mat och sedan spelade vi poker. Älskar detta gäng, vi har alltid så kul.
Maken fick vara chaufför denna kväll, efter som jag ville ha hämtning :) och för att yngste sonen skulle på fest.

Lördag gjorde vi stan, maken och jag, och han fyndade en så snygg svart finrandad manchester blazer/kavaj. Köpte en melerad ljusblå skjorta till det. Hur snygg som helst blev han =)

Sedan gjorde vi god mat här hemma. Denna kväll var jag chaufför, för yngste sonen var bjuden på fest och hade förfest här innan de for. Gissa om det blev tyst i huset när alla hade farit =)
Sedan hämtade jag både yngste sonen från fest och äldste sonen från en kompis inatt. Det var så varmt inatt, 7 gr. Idag är det också en härlig dag med sol. Vilken höst vi har haft :)

Idag ska vi ställa tillbaka klockorna, känns skönt idag men jag vill ha SOMMARTID året om!!!! Varför ska vi ha mörkare än vad vi behöver?!

Hur ser kommande vecka ut?
Ja, ungdomarna har höstlov. Tjejerna är hos sin mamma som jag skrev tidigare. Bonussonen kommer onsdagkväll.
Maken är på utbildning i Stockholm från med måndag tom onsdag. Så då är vi bara tre i familjen. Ibland kan det var skönt. Blir liksom mer lugn och ro då, samtidigt som jag mår så gott då alla ungdomar är hemma och det är liv i huset.
Äldste sonen kämpar vidare med körkortet och teorin har gått som på räls nu :) Han får nog uppkörnings tid snart :)
Vi ska dessutom fixa reseförsäkring och visum inför hans Thailandsresa. Känns bra. Gissa om man själv vill åka iväg ??? Jag kan åka imorgon om jag fick.

Men summa summarum, så är det skönt med höstlov. Man får liksom mer ledigthet själv också när de är lediga. Jag ska vara ledig på fredag, så då får man en längre helg :), och kanske flexa någon em :).

Ska göra en porterstek idag, mums!! En av våra favoriträtter i denna familj. Vi är mycket för mat i denna familj.

Det är bara jag som är vaken, gissa hur mysigt jag har det =) Älskar denna tysta stund på morgonkvisten (om man nu kan säga det kl 1005 hahaha, men för mig är det morgon) Ska koka mig en kopp te och lite kaffe och de övriga och sedan jag njuta av tystnaden en stund till för mig själv :) Hoppas det får vara tyst och lugnt ett tag till.

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Skönt med den lugna morgonstunden :) När man har så "brokig" och stor familj som både du och jag så lär man sig att uppskatta både dom rushiga och dom lugna stunderna.

Tack för senast förresten, det var en känslosam träff för mig. Fick kämpa med tårarna när jag tackade er för hjälpen och den tid ni gett mig! På ett sätt hoppas jag att vi inte behöver ses igen under dom formerna utan mer som pysslare/ privat men samtidigt kommer jag att sakna er alla ;)

Stor kram