Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 22 oktober 2010

Kallt ute denna fredagmorgon


Idag är det -6 gr, tror att det är kallaste morgonen hittills. Man känner verkligen att kallare tider är på väg.
Men de kan ju vara härligt också med vinter, se ovan =)

Funderar hur man ska få ihop tillvaron innan jul och hur vi ska fira denna jul. I vår stora familj, så blir det bara jag, maken och yngste sonen i huset. Bonusbarnen åker till sin mamma i Timrå.
Min äldste son är ju då i Thailand.
Antingen är vi hemma, eller så hittar vi på något som vi aldrig gjort förut. Vi har ju chansen när vi blir så få.
Att städa inför advent blir lite tidigare i år, efter jag är i Sundsvall under veckan inför advent och kan inte vara ledig fredag också. Men jag älskar advent, så det blir nog bra. Det är så fint med alla stjärnor och ljusstakar i alla fönster. Sedan ska det ju planeras julklappar. Hjälp!
Dessutom fyller äldsta bonusdottern 18 år, så då ska vi ha kalas :)

Idag ska jag sluta tidigare, jag ska till frissan, äntligen. Det behövs verkligen, det är ett halv år sen sist. Sedan ska jag handla mat, både för middag ikväll men ffa för att vi ska ha grekisk afton på lördag =) Vi älskar grekiska mat i denna familj. Vi älskar Grekland också.

Äldste sonen gjorde en tatuering igår, den blev riktigt fin. De är en slags kalender med motiv runt, där han tatuerat in sin födelse, när hans pappa föddes och somnade in med romerska bokstäver. Det var nog viktigt för honom.
Han är så duktig nu, kämpar verkligen på med teorin till körkortet. Hoppas han hinner ta det innan Thailand.

Tror jag ska hämta hem Gustav, vår stallkatt idag. Det börjar ju bli kallare nu.

Ha en skön helg. Kramar

Inga kommentarer: