Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 3 oktober 2010

Nu får vintern komma


Helgen blev precis så lugn och skön som jag ville ha den. Men det betyder ju inte att jag legat på soffan och slappat hela tiden.
Fick så fina tallgrenar av mor och far, som jag satt i min tunna och i en kruka ute. Det blev så fint.

Katten Felix såg intressant på, och undrade säkert vad jag sysslade med. Älskar tall-, gran- och enris. I år blev det tallris. Jag tar det jag får hahaha. De är rara mina föräldrar, plockar alltid åt mig. De är nog rädda att det inte blir något ris annars :)

För övrigt så har jag tvättat, vikit tvätt, dammsugit igen, städat och röjt i förrådet. Tömt en flyttkartong till från Fagervik, Timrå. Så jag måste säga att jag känner mig rätt nöjd. I vårt hus tar ju liksom måsten aldrig slut.
Har även gått en kortare sväng ute, för det var ju en sådan fin höstdag.
Äldste sonen och maken har varit i Munksunds hamnen och tagit upp bryggorna. Sedan har maken varit på verkstaden och svetsat.

Äldste sonen och yngsta bonusdottern är ute och springer, hurtbullarna. Måste säga att killarna trivs bra med henne. Och det känns ju skönt, vill ju att hon ska trivas här.
Bonussonen är hos grannen. De spelar spel.
Yngste sonen sov hos en tjej inatt och har varit borta hela dagen. Nu är han och övningskör med maken. Han kör upp veckan som kommer. Känner mig lite nervös.
Han blir nog glad om han klarar körkortet. Han behöver något kul, han saknar fortfarande sin extjej. Men tiden brukar ju läka även kärlekssåren.

Maken far norrut på tisdag och blir borta hela veckan. Saknar alltid honom när han åker iväg. Men jag har en hel del här hemma som jag har tänkt fixa, så tiden kommer nog att gå fort ändå.
Själv är jag i Luleå igen på landstingshuset, på ytterligare ett möte. Så går det, när man alltid har något att säga om allting, då hamnar man i alla möjliga grupper och det blir mycket resande. Tänker ibland, nu ska jag inte orda om något. Men det slutar alltid med att jag känner att jag måste säga vad jag tycker och vips, så är man med i en grupp.

Bonussonen åker hem imorrn, helgen gick fort. Men maken är så glad när han får ha alla barnen samlade =) Så sedan är vi "bara" en familj på sex personer och tre katter.

Yngste bonusdottern och äldste sonen är sugna på en hund men jag tror att gränsen går där, hahaha.

Ska kolla med bästgrannarna, när en grekisk afton passar, då vi ska laga mat tillsammans och ha en trevlig kväll. Ungdomarna är förstås välkomna att vara med.

Ska försöka hitta mina trisslotter som jag förlagt. Vinner jag pengar, ska jag bjuda hela min stora familj på en lång och härlig resa, förstås!!

Ha en skön och avkopplande söndagkväll. Kram

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Hej å hå vad det verkar hända saker kring er :) Det är bra att ni har era tonåringar, dom ser till att det blir lite liv i luckan- spec då P är borta och du är hemma själv ;)

Hoppas ni har det lugnt framöver och att du vinner massor av pengar så ni kan sluta drömma er bort och göra verklighet av drömmarna :)

KRAM