Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 5 november 2010

Så vackert ute


Vaknade imorse och det var så vackert ute, de har kommit lite nysnö som nästan täcker grässtråna. Blev genast lite ljusare ute. Det är ju allhelgona i helgen och vi ska tända ljus på våra anhörigas gravar, och då är det så fint med lite snö.

Denna lupin började blomma i sluten av oktober, så visst finns det kämpar. Var tvungen att ta ett foto på denna kämpe. Det visar ju också vilken mild höst vi har haft i år. Det har varit så varmt och skönt. Men nu längtar vi nog alla efter lite mer snö, så det blir ljusare ute.

Katten Herbert har kommit in efter en natt ute. Våra katter älskar att ligga på denna fönsterbräda ovanför elementet, så varmt och mysigt. Han har varit så duktig och plockat hem en liten näbbmus och lagt bredvid bron, tokiga katt.
Det går bara att ta kort på Herbert då han sitter mot en ljus bakgrund, annars försvinner han med sin svarta päls.
Katten Gustav har inte flyttat hem riktigt ännu. Jag hämtade honom i måndags från stallet men han for igen efter några timmar hemma. Igår kväll kom han hem en stund, sedan for han igen. Men ju mer snö det blir, ju mer brukar han stanna hemma.
Katten Felix är ännu ute på språng.

Ja, idag är det sista lovdagen för ungdomarna. Själv har jag ledigt idag, så härligt=).
Behöver dessutom inte laga någon mat idag, bästgrannen ringde just och bjöd på middag.
Bonusdöttrarna kommer inte förrän på söndag. Bonussonen med flickvän är här men hon åker hem idag. Då blir nog grannpojken glad, så han får lana med bonussonen.

Känns lite konstigt att bonussonen har flickvän, de blir så stora då. Han är ju bara 14 år. Själv fick man inte ha någon kille som sov över då man var 14. Mina killar var nog 15 innan en tjej fick sova här, så det känns lite tidigt. Frågade maken vad hennes mamma tycker, får de sova i samma rum, för annars så hade jag naturligtvis ordnat två rum. Sa till maken, att det är nog dags att prata om blommor och bin med honom :) Men känner jag hans mamma, så har hon nog redan gjort det :)
Kondomer är något vi alltid har haft hemma i detta hus, för ingen ska kunna komma och säga att de inte har skyddat sig. Några unga föräldrar är inte vad vi önskar.
Jag har den inställningen att de hinner bli föräldrar, först ska de vara unga och ta vara på livet. Med barn kommer andra krav och annan ekonomi, det är inte så hallelulja jämt som många unga tycks tro. Många vaknar upp och då är det för sent. Inte så att jag tror att någon ångrar sina barn men att många önskar nog att de inte haft så bråttom.

Det är hektiskt på jobbet, som vanligt, alldeles för mycket att göra. Dessutom är det lite tungt ekonomiskt med körkorten. En son har tagit för tre veckor sen, en håller på och ska köra upp om två veckor och sedan börjar äldsta bonusdottern. Med andra ord, ska vi ut med 60 000 kr på kort tid och det känns. Inte så kul när vi har många som fyller år och sedan julafton. Det blir nog inte så dyra julklappar i år. Men det är väl inte det viktigaste. Huvudsaken är att alla mår bra och vi har ju varandra, tak över huvudet och mat :) Det finns dom som har det mycket värre.
Däremot har jag inte bra i mina leder, de värker, ffa fingrarna och en stortåled. Men jag vet ju att värken kommer och går, så det blir nog bättre snart.
Nog med klagan.

Denna lediga dag ska jag nog ägna mest åt mig själv :) Ska börja med en promenad i det vackra landskapet. Rensa själen från negativa tankar och fylla med god energi istället :)

Ha en skön allhelgona helg!! Kramar

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Ja, visst är det skönt med lite snö! Det gör att hela omgivningen blir ljusare och allt känns mer positivt (sen kan jag ju önska att det inte kommer överdrivet mkt snö då jag inte kör skoter el åker skidor)

Vad skönt att även du får nån ledig dag, det kan du behöva! Ni har nog jobb så det räcker och blir över skulle jag tro! ;

Ta hand om dina onda leder, det lät inte bra med din värk!

KRAM