Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 2 oktober 2010

Älskade helg :)

http://www.freonfilm.com/blog/wp-content/hangmatta.jpg

Det är så skönt med helg. Igår em, strosade jag och min yngsta (16 år) bonusdotter på stan. Stannade och fikade, drack en goc cappucino med vit choklad =) Vi ha en riktigt mysig em.
Sedan hämtade vi äldste bonusdottern med pokjvän, har inte sett dom på hela veckan. Sedan for vi hem, jag gjorde ett ryck och dammsög. Satt mig sedan lugnt ned vid datorn, för jag hade ingen middag att förbereda. Så härligt, bara känna lugnet.

Skjutsade äldsta bonusdotter och kille hem till honom, de skulle på en 20-års fest. Vi övriga for till mor och far och åt köttsoppa. Ja, maken och bonussonen kom senare, eftersom de kom från Sundsvall.
Jag tittade igenom mors sortiment på inredninings saker hon ska börja sälja på homepartys =)
Hon tycker nog att det är för lugnt att vara pensionär. Så jag har lovat att ha ett homeparty här hos mig. Känns kul, det var fina saker.
Sedan for vi hem. Jag började förbereda den dubbelmarinerade fläskfiléen som vi ska äta ikväll. Ugnstekte den och la den i marinad.
Äldste sonen var hemma hela kvällen, skönt att han var hemma med oss för en gångs skull :)
Yngste sonen och yngste bonusdottern, for iväg med vänner. Dock ingen fest, skönt det med.
Bonus sonen gick till grannpojken.

Så jag hällde upp ett kallt glas vin och njöt av vår stilla hemma kväll. Bäst grannarna kom förbi en stund.
Det var en härlig kväll igår och pricken över i:et var att maken kommit hem igen.

Idag är det varmare ute men mulet och jag vet faktiskt inte vad jag ska göra idag. Någon nytta blir det säkert men känns skönt att inte känna någon större press på vad man ska göra =) Marinera fläskfiléen för andra varvet och hänga tvätt känns helt okej.
Maken och äldste sonen ska på verkstaden en stund.

Tänk, så här skulle väl alla helger få vara, eller hur?

1 kommentar:

Bibban sa...

ja visst skulle det alltid vara så, jag bakar en kaka till flyttfolket, däremellan gör jag ingenting. Jo ! jag har öppnat fönster och släpper in skön höstluft. Sätter på kaffet och bara njuter, tar en mumsbit för att testa om det blir bra såklart;))
Ha det fortsatt gott
Kram Bibban