Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 5 mars 2010

Morgonstund

Mina söta brorsbarn är här från Täby och hälsar på med sin pappa. Mamma är hemma och arbetar.
De har nu varit i fjällen med farmor och farfar och kommer till Piteå idag igen. Denna tjej älskar djur, så det är rena paradiset för henne att komma till oss. Här myser katten Gustav med henne.

Här är min söta brorson, en kille som älskar sina större kusiner. De har nu varit i fjällen för att åka skoter, vilket de inte gör så ofta. De åker utförs och på tur. Men de är otroligt fjällvana, eftersom de tillbringat nästan all ledighet i fjällen.


Ja, vad säger man om våra katter. I en del kattböcker så står det att de vill helst ha en plats för sig själva, och vara själv. Det har inte våra katter förstått. På den övre bilden är det Gustav och Herbert och på den nedre, Gustav igen och Felix.
De söker sig till varandra hela tiden. Riktiga gose katter, både med varandra och oss.

Är ledig idag, vilket känns så skönt. Har varit sliten efter förkylningen och sedan är det ju kul att vara ledig någon dag när barnen är lediga.
Skulle sova ut men vaknade tidigt pga täppt näsa. Så jag skjutsade maken till jobbet. Det är roligt att se staden vakna till liv och människor i rörelse.
Blir väl att plocka ihop lite i huset och förbereda middagen. Mor, far och bror med barn kommer. Måste få rå om dem lite när de ändå är här :-)

Ska ta lite kort idag på all snö, annars så faller väl detta i glömska...nä, skulle inte tro det.

Längtar efter varma dagar och kalla nätter, det är en härlig vårvinter!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt med besök:) Ni får passa på att rå om varandra ordentligt:)
Pajen är kalasgod, och lika enkel för den delen.
dag har vi kanonväder häri sthlm, fick mig en härlig promenad imorse när jag lämnade felicia på dagis :)
hälsa hela familjen! kram kram

japp sa...

Heeij.. så de blir besök hos er.. trevligt. Här blir det en lugn lördag me festivalen, förmodar jag.

Tack, joo, vänskap är viktigt tycker jag..
Å de där recepten, de är snart ett minne blott.. ska kasta massor me recept som inte ens används, varför ha dom då.. nee, de fattar jag inte, hoppas jag får massor kastat.. de behövs.

Ha en fin lördag.. nu ska jag å sofie på Willys..kram Helén.