Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 21 februari 2010

Våra innekatter :-)


Ja, det är inte bara vi som är less kylan, - 20 gr idag. Men vi har i alla fall inget snökaos.
Våra katter sticker bara ut nosen, ja, på sin höjd gå ut och vända och sedan in igen i värmen. Fy tusan verkar de tänka varje gång. Detta innebära många tokrace inomhus.
Här ligger Gustav och Herbert (syns knappt vår svarta älskling) och myser med varandra.



Här ligger de ovanför elementet och myser. Som ni ser, ända mot ända kan ingenting hända :-)

Min förkylning är nu bättre. Igår hjälpte min käre make mig att städa ut alla baciller ut ur huset. Då man varit sjuk, vill man bara städa, duscha och bädda rent.
Har varit så knäckt av denna förkylning men känner att krafterna börjat komma tillbaka. Bara hostan är kvar, mest när man ska sova förstås.

Helgen har gått i lugnets tecken för oss vuxna, bara mys. Ungdomarna var ut i fredags, så de var trötta igår.

Har sett lite OS, vilka fantastiska idrottsmän vi har, Kalla, Ferry, Haag, Pärson, Hellner och Olsson, för att inte nämna Södergren. Man blir rörd då man ser dem.
OS har varit bra när jag snorat och hostat och inte kunnat sova.

Ska försöka planera lite mat. En fördel när man jobbar.

Ska vara ledig ett par dagar under sportlovet, känns skönt att få vara ledig med ungdomarna.

Ha en skön dag!!

2 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. så bra att du känner dej bättre, inte kul å vara så förkyld.
Visst var de en otrolig bragd av våra idrottsmän, å det känns såå skönt å kunna få vara ledig tills fredag nu å kunna få se OS.. äntligen, jag är ju sportintresserad, iaf för skidor och ishockey.. de är skoj tycker jag.
Såg sv-fi imorse.. wow.. så klockrent.. kul å se lagspelet.. suveränt.

Nu ska jag bara mysa idag, passa på första lediga dagen.. kram på dej. Helén.

Vera.m.fl sa...

Jaa du.. man kan säga att du hade tur i oturen som blev sjuk just när OS är :) Själv upplevde jag samma tur när dotra var nyfödd, lite mag-knorr gjorde inget då hon och jag kunde sitta uppe och följa damcurlingen *s* Blev riktigt expert på många grenar som jag annars aldrig hade sett om det inte vore för omständigheterna! Sen har vi ju den fördömda kylan som varit, det har lika inte gått att vara ute så du har nog inte missat så mkt av omvärlden :)

Hur som haver så är det skönt att få friskna till!

Ha det gott och fortsätt att kurera dig!
KRAM