Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 17 februari 2010

Dunderförkyld :-(

I söndags var vi ju också ute med skotern, ett helt gäng. Det var ju strålande sol. Vi for till Knöppeln, ett fint ställa mellan Hortlax och Blåsmark. Populärt bland skoterfolket som ni ser.

Innan vi grillade korv i eldstaden ovanför oss, satt vi bara och njöt i solen. Ja, en och annan macka slank väl också ned :-)

Denna vindpinade tall, föll mig i smaken. Den visar liksom att "jag kämpar på, trots naturens väder och vind".

För övrigt har det varit en tung vecka, blev förkyld i måndags, och rejält förkyld. Men jag hade saker på jobbet både måndag och tisdag, så jag var tvungen att vara där. Gick dock hem tisdag em.
Har så svårt att sova när jag är täppt, så det har inte blivit många timmar måndag- och tisdagnatt :-(
Måste dock försöka bli frisk, för på fredag har vi 50-tals fest med jobbet och då vill jag vara med. Men det känns tungt.

Är jag frisk till helgen, så ska det storstädas. Vill alltid göra det när man hostat omkring i huset.

Annars så är det en kall dag idag, - 15 gr. Den började med strålande sol men nu snöar det lätt. Det ska visst vara kallt en vecka till. Håller tummarna att det inte är så kallt till sportlovet v 9.

Katterna blir som tokiga när det är kallt, blir väl rastlösa när de inte vill gå ut. Springer och jagar varandra och lämnar tussar efter sig, suck. Tur att man älskar dom så mycket.

Ser fram emot varmare väder, ska bli så skönt att få njuta av vårvintern. Har inte åkt längdskidor än men det ska väl bli. Maken har ju sina skidor och jag ska låna av grannen.
Promenera måste jag också göra, ska gå ned några kilo till. Har väl tappat något kilo redan :-)
Har ingen våg men man märker ju på kläderna. Tur att jag inte är någon godis freak.

Hoppas på en weekend för mig och maken, om vi får råd. Ska bli skönt att få rå om varandra på tu man hand.
Han och äldsta sonen är på verkstan och jobbar.

Nä, ska försöka hitta något mot hostan.

Ha det gott alla!!

1 kommentar:

AK sa...

Hej Carita! Har hittat dina bloggar och är imponerad av att du hinner. Jätte kul att läsa. Sköt om dej! Hoppas att vi kan ta en lunch någon gång! Kram AnnaKarin W