Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 8 september 2009

Sjukdom...är det svin influensan??


Här är vi förkylda, D1 och D2. Sambon ligger nedbäddad med feber och ont i kroppen. Bara jag och bonusdottern är på fötter..får se hur länge vi klarar oss.

Varit på middag hos blivande svärmor, mycket gott! Skönt att slippa laga middag när man jobbar.
På torsdag ska jag på SURSTRÖMMINGSmiddag med surströmmingsklubben. Gissa om jag längtar. Ni ser ju hur gott det ser ut på fotot...mmm. Är helt galen i denna delikata rätt.

Det närmar sig med stormsteg till bröllopet. Känns helt underbart. Fast har en del ogjort som Vigselbladet i kyrkan, Sånghäftet med lite av varje till bröllopet, skjorta och bälte till D2, underställ till brudklänningen :-) m.m.

Har gjort två långpannor med äppelkaka i helgen, har så mycket äpplen på trädet. Har plockat in en överfull skål ikväll. Våra äpplen är faktiskt helt ätbara. Ska nog bjuda dessa på jobbet.

Ikväll får det bli en tidiga kväll, så det så.

2 kommentarer:

Bibban sa...

Har stått ut med surströmming hela min uppväxt, så jag längtar inte direkt. Men var och en blir salig på sin firre ju.. hehe;)
Kram

japp sa...

Heeij.. längesen.. hoppas ni kryar på er snart allihopa, inte kul me svinen som ska härja runt överallt.. den verkar finnas hos nästan alla fast i större eller mindre skala bara.
Jag har alltid sån där flunsa som ALDRIG vill bryta ut, menmen.. man får väl ta det.

Så det är storfestligheter på G.. skojjigt. När blir det av då?

Hoppas du inte tar ut dej nu.. kram på dej.. Helén.