Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 13 september 2009

Sitter uppe ensam...

Tänk vad skönt det är att vakna till en ännu solig dag, kylig luft. Borde egentligen börja springa!!
Förr då man sprang mycket älskade jag höstarna, för det var så klar luft. Men jag har blivit lat...måste ta mig i kragen.

Bilden här ovan är vid havet som går in mot norra hamn i centrum. Jag och min sambo var ute och gick förra veckan och det var en så härlig kväll.

Idag, piggare än igår, så ska jag röja i detta hus inför den kommande bröllopshelgen.
Tänk, att den snart är här, wieee, detta har jag längtat efter. Känns så underbart rätt att vi gifter oss.

Igår var jag på stan med två av mina goda vänner. De provade klänningar inför bröllopet. Skönt att man inte behöver tänka på det :-) Det var i alla fall en kul dag på stan med dem.

Sedan hade min käre blivande man ringt och sagt att de behövde mera ved. Visst det fixar jag, sa jag. Jag fick fixa ved två gånger, det var en kylig kväll igår. Men det var kul att träffa DKSS gänget i alla fall, igen! Dessutom fick en svensexa samma kväll av några vänner här i stan, bla min äldsta son och grannar, så jag tror att denna DKSS var sig inte lik. En massa andra människor där, som inte skulle vara där. Men de såg ut att ha det skoj och min blivande man såg så nöjd ut. Han kommer nog att vara rätt knäckt idag, först ligga sjuk och sedan fest i två dagar. Jag får nog bädda ner honom ;-)

Själv hann jag hälsa på två goda vänner, på tiden!! Det var så kul att få sitta ned och prata loss lite i lugn och ro.
Äldste sonen drog på puben efter svensexan, yngste sonen på datalan och bonusdottern sov hos en kompis, så jag var alldeles själv hemma. Skönt. Somnade dock med på kläderna på, tänkte att jag skulle hämta sonen från puben men han fick skjuts hem. Han väckte mig och undrade vart jag skulle, suck, förstod han inte att jag var redo för hämtning av honom. Dessa ungar, skratt!!

Nä, nu ska jag locka på katter. Tycker de kan komma in efter en kall natt ute.
Ska tryck i mig en macka. Ska skjutsa DKSS:are till bussen. Tur att min blivande man har en snäll blivande fru :-)

1 kommentar:

Bibban sa...

Ja ni verkar bli ett snällt och gulligt par. Man kommer långt med att vra snälla mot varann:))
Kram