Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 12 september 2009

En fantastisk möhippa!!!


Min lugna fredagskväll byttes ut mot en fantastisk möhippa med mina goda vänner. En av min vänner kom med mousserande vin och sa att vi ska åka iväg om en stund.
Kände på en gång att detta skulle bli en trevlig kväll.

Själv hade hon cyklat dit direkt efter jobbet, så hon passade på att fixa till sig innan vi skjuts till Golfklubben.
Nu kommer det tokiga. Min blivande man har ju DKSS fest hela helg, hans studentförening från Luleå. Den är ju lite hemlig, så inga som inte är med i föreningen får ju vara med. Som juntan ungefär :-)
Under em hjälpte jag honom med att frakta ut lite grejor till Golfklubben, där de skulle vara hela helgen. Han säger till mig, han visste nog att möhippa var på gång, om det blir möhippa ska ni väl inte vara här?! Jag svarar, hur jag vet något sådant???!!!!
Men döm om min förvåning då vi hamnar där och gissa om han blev snopen.
Nu gjorde vi vårt bästa att inte störa varandra, jag och mitt gäng var i restaurangen och hans gäng kring de hyrda stugorna.

På golfklubben blev det i alla fall myket dryck, ffa en bål som kallades "Pimps". Mycket gott.
Vi spelade biljard, upptäckte att det faktiskt gick bättre sen på kvällen då man fått lite alkohol i kroppen.
Vi delades upp i lag, jag var i lag 2. Vi hade putttävling i Golf, gick väl ganska bra. Vi slog på ranchen, gick mindre bra men jag slutade slå när jag fick iväg två snygga bollar. Man ska sluta när man är på TOPP!

Sedan blev det en fantastisk god middag med gott vin till, sedan kaffe, efterrätt och god likör. Gissa om man kändes sig lyxig, fick sitta där som huvudperson bland sina härliga vänner.

Efter detta frågetävling med de olika lagen. Gick väl så där. De hade dessutom lyckas gräva fram lite gamla kort, herre min je, har man varit så där ung??
Kvällen fortsatte med surr och biljard.
Sedan blev det darttävling och det gick äntligen väldigt bra för Lag 2!!! Pubtävlingar är tydligen något vi klarar av :-)

Kvällen slutade inte allt för sent och vi var alla nöjda, mätta och belåtna. Tack för en underbar kväll!!

Och innan jag for hem, hann jag pussa lite på min blivande man, han var nog rätt nöjd med det också :-) Han stackarn fick gå omkring i en hatt och glasögon. På hatten stod det "Sista veckan i frihet", så jag hoppas han hinner njuta nu denna sista vecka :-)

Solen skiner, vet ej vad jag ska göra riktigt denna lördag. Men nog blir det alltid något gjort. Vi hörs!!

1 kommentar:

Bibban sa...

Hej där tack för titten hos mej, jag blir lika glad när jag tittar in hos dig.lycka till kära du med bröllop och allt.
Kram Bibban