Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 3 juli 2009

Underbara sol!!!

Tänk vad vi har haft ljuvligt väder på sistone. Har därför inte hunnit uppdatera bloggen.
Är hellre ute, och på kvällarna har jag varit för trött efter alla långa dagar.
Här är vi i alla fall på Fingermanholmen, en liten ö i Piteälven, som vi pitebor bara älskar. Men man måste ha båt, för det finns ingen bro dit :-), vilket är bra, annars skulle det bli så mycket folk där.
Här äter vi lunch som min käre sambo grillat åt oss. Min mäster kock!! Vi sitter och spanar på min äldste son som...

...åker på denna bakom en båt. Vi var säkra på att han skulle ramla men jäklar vilken balans den killen har. Men han sa sen att armarna var helt slut. Men det såg härligt ut, dock inget för mig, som är badkruka nr 1. Jag gillar värmen på stranden.

På kvällen for vi på 40-års fest, hon fyllde dock inte år förrän dagen därpå, den 28 juni men fest hade vi i alla fall och en mycket trevlig sådan.
Men nu får det vara slut ett tag med alla högtider och födelsedagar, är lite trött på det.

Dagen efter, lite trötta var vi och fortsatt varmt med 30 gr i skuggan, så åkte vi till Pite Havsbad. Det var så skönt att ligga där och sedan ta en lång promenad efter den långa stranden. Helt fantastiskt vilka stränder vi har i Piteå. Men de flesta piteborna är nog på Gläntan.

Eftersom det var så varmt i flera dagar, så tisdagkväll kl 1900 for vi till Hamnviken, min favoritstrand, för där finns det gräs. Där var vi till kl 2100 och det var så skönt i solen. Här sitter blivande svärmor och mor i solen och njuter. Vi hade ätit palt där innan, till bonusonens glädje.
Far, min sambo och äldste sonen var också med och njöt i solen men det var bara sambon och fadern som badade.
Vi är nog badkrukor allihopa utom sambon, min äldsta bonusdotter och min far. Mina killar och bonussonen är inga badmänniskor, de ligger mest på stranden.

För övrigt så läses det en massa böcker. Har precis avverkat Liza Marklunds "Livstid" och har börjat på en irländsk bok "Den jag ville ha" av Sheila O´Flanagan. Lättläst och rolig, precis lagom en sommardag.
Efter som jag har korta dagar, börjar jag tidigt och tar ingen lunch ibland, så får jag em lediga. Skönt. Så jag hinner läsa en del.

Idag är det dock kallt i skuggan men solen skiner för fullt. Ska gå ut och läsa en stund.

Sambon och äldsta sonen är och bygger altan för 3:e dagen. Bara yngste sonen och bonussonen är hemma, och dem väcker jag varje dag kl 1200 utom igår. Då var jag ej hem på lunch och då sov bonussonen till kl 1430. Yngste sonen var på fotboll.

Igår hade vi räkfrossa hemma, mmm, det var så gott!!

Planerar för semester på västkusten hos killarnas farfar, vill att vi åker den 28 juli och att vi stannar drygt en vecka, 1½ vecka, skulle sitta fint. Ska slå honom en signal.

Jobbar två veckor till, sedan fyra veckors ledighet, ska blir så skönt, trots att det går så bra att jobba, alltid kul att jobba på sommaren.

Ikväll ska vi grilla. Längtar!!

Ha det så gott och ta vara på alla sköna sommarstunder.

1 kommentar:

japp sa...

Heeij Carita.. visst känns de som nyligt fast de gått så många år. Men som du säger.. det är viktigt att för barnens skull kunna prata me å om dom nära å kära som gått bort..mycket viktigt. Tjejerna pratar om morfar me, å de kommer ju så väl ihåg honom.. han var ju alltid så gla å glad i barnen.

Sååå härliga bilder du visar.. känner allt igen några på dina bilder..hehehehe.. Krister vet man ju vem de är.. åsså födelsedagsbarnet.. känner igen båda. Trodde hon var lika gammal som jag.. alltså 1 år äldre..hehe.

Ha nu en fin dag.. här har vi kalas för Sofie, som fyller 19 år idag.. kram helan.