Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 13 juli 2009

Sista arbetsveckan denna sommar :-)

Ja, då var man inne på sista arbetsveckan, känns riktigt skönt.
Helgen gick fort som vanligt. Våran "stallkatt Gustav" var hemma ett par dagar, sedan drog han till stallet igen. Denna katt.
I lördags var det ju härligt väder igen, så på dagen for vi och bonussonen samt vår kära grannfru på Pite Havsbad och solade. Där blåste det friskt dock, så vi fick gömma oss bakom en häck för att få lä. Men där var det så skönt. Låg och läste bok och njöt av livet.
Sedan handlade vi och hämtade yngsta bonusdotter med pojkvän. Gissa om pappan är glad när alla barnen är här. Så nu har vi huset fullt, 6 tonåringar mellan 19 och 13 år.
På kvällen gjorde vi grillspett, grönsaksspett och potatis spett. Det blev så gott.
Sedan cyklade vi ut på stan och satte oss på en pub med goda vänner. Det var crusing på stan, så våra män, de satt och log hela kvällen. Sedan en hamburgare innan vi cyklade hem. Härlig vuxen kväll.


Dagen därpå for vi på SM i dragracing i Långnäs med bonusdotter och pojkvän. Faktiskt en härlig känsla att sitta där och se på alla snabba bilar, motorcyklar och skotrar.

Detta är en pitebil som hade gått till final, Lasse Berglund vid ratten, men tyvärr kom han tvåa men det är ju jäkligt bra att gå till final, eller hur?!!!

Sen på kvällen for vi förbi mor och far, för broder med familj hade kommit från Stockholm. Så nu får vi rå om dem en vecka :-)

Är nästan ensam hemma, så tyst och skönt i huset. Det är bara äldsta sonen hemma med en kompis på övervåningen. Bonusbarnen har åkt till Haparanda och ska hälsa på mormor och morfar. De kommer tillbaka sen hit till oss. Sambon och yngsta sonen är och fixar uti fars båtmotor. Håller tummarna att de får igång den.
Jag ska väl plocka ihop lite, vika tvätt som vanligt och annat som en mamma kan pyssla på med ;)
Ikväll ska vi sova i bästgrannens hus, de är på semester, och vi ska prova hans vatten säng, som grannen inte trivs i. Min käre man vill hemskt gärna ha en vatten säng, så vi kanske köper den om han trivs i den. Mig kvittar det, jag sover överallt :)

Inga kommentarer: