Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 26 juli 2009

PDOL över, skönt för en mamma!!

Ja, då var det söndag, PDOL´s sista dag. Det blev en regnig helg och idag så fullkomligt öser det ned ute.
Denna vatten fontän får symbolisera stan och det regniga vädret...Det fullkomligt sprutar ned från himlen.
För en mamma så är söndag på PDOL = Piteå Dansar och Ler, bästa dagen. Allt detta festande är över och alla ungdomar är helskinnande, tack och lov. För att det kan hända saker, med tusentals berusade ungdomar, det kan väl alla förstå. Förr när de var yngre då var jag där varje timme, men nu håller vi telefonkontakt med dem och det fungerar bra. Och inte vill de ha hämtning, fast jag kör, nä, de ska gå hem. De kan ju missa något efter vägen, hm. När sista personen droppade in inatt, så somnade jag med ett leende :-)
Är så glad att jag inga småbarn har, då måste jag gå igenom detta igen. En del av mina vänner, rätt många, efter som jag startade tidigare, har detta kvar, jag avvundas dem inte.
Nu börjar våra vara stora och mognare, tack och lov.
Men ungdomarna, de har haft SÅ skoj ;-)

Själv var jag på PDOL på torsdagen, inte så mycket folk, övervägande vuxna, en mycket trevlig kväll. Vi var mest på Krokodil och lyssnade på soul och blues, en musik som vi båda tycker om, min sambo och jag. Men nog hann vi hem före ungdomarna för det, de verkar aldrig ha bråttom hem sådana här kvällar.

Lördagkvällen tillbringade vi hos bästgrannarna på surströmming. Det var så gott, fick i mig 7 st. Skulle ha kunnat äta mer men jag vet hur magen blir av all lök, så jag lugnade ned mig ;-) Men det är ju så gott!!! Surströmming är ju annars bra för figuren. Fast de som drack öl och nubbe, de fick nog i sig kalorier i alla fall, skratt!! En del var rätt lulliga när de lommade hem.
Sedan gick vi hem och spelade ett parti triangelspel med bonusdotter och pojkvän. Himla roligt spel det där. Ffa hade vi lite kul åt min sambo, som hade fått en och annan nubbe...tog lite lång tid innan hann hittade var klossarna skulle ligga, fniss!!
Hamburgare stekte vi också inatt. Vi har ju blivit riktiga nattugglor som ni förstår, nu när vi är lediga alla, älskar det, för i vanliga fall är jag så kvällstrött.

Nu har snart första semester veckan gått men den har kännts så lång, beror nog på PDOL. Men vi har hunnit så mycket känns det som.
Till veckan åker vi till västkusten, vet ej vilken dag ännu.

Vatten sängen har vi satt ihop och jag sover som en stock. Min käre sambo har verkligen längtat efter en vattensäng och hans sömn är det inget fel på, han myser verkligen då han får lägga sig i vattensängen. Han har dock höjt upp den, för jag tyckte att den var låg och det blev så bra.
Det är en händig man jag har :-)

Nu har regnet lugnat ned sig, fast det är rätt mysigt när det spöregnar, helst om man har en altan, och får sitta under tak och mysa. Vi saknar fortfarande altan...

Imorgon fyller äldsta sonen 19 år, så då blir det kalas. Tänk vad man har stora barn :-)

På tisdag åker yngstabonusdotter med pojkvän hem, det har varit så härligt att ha dem här. De har haft roligt ihop ungdomarna.
Som vanligt är ju vårt hem som ungdomshem, det har varit en hel del ungdomar som sovit här, förutom våra egna. Men jag trivs med det :-)

Ska nog röja här hemma, det behövs efter allt spring ut och in under helgen.
Nä, ska äta en banan och lägga mig igen, gissa vilket lyx!!!

Ha det gott alla!!

Inga kommentarer: