Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 4 juli 2009

nä, inget sommardopp idag

Det är bara 15 gr i skuggan och mulet, så det är verkligen inget sommarväder. Dessutom blåser det som attan. Här ovan är det far som badar på tisdagkvällen.
Har pratat med mor och far som är i fjällen, Årrenjarka, och där är det riktigt bra väder.

Så idag var en perfekt dag för lite städning, har dammsugit hela huset, vilket var välbehövligt.

Sambon och bonussonen är och fixar tanken till båten.
Vi gör så, jag och min sambo, försöker få barnen att hjälpa till med lite olika sysslor. Äldste sonen har byggt altan, yngste sonen klippt gräs. Bonussonen får duka till middagarna. Fungerar riktigt bra.
Nästa gång är det bonussonens tur att klippa gräs och de andra får göra något annat nyttigt. Men vi får ju ligga på, de kommer inte på så mycket själva ;)

Imorgon ska vi och hälsa på en god vän som bor på Kalymnos med sin familj. Hon är i Luleå hos sin mamma och hälsar på med sina barn. Ska bli så kul, det är nog ett par år sedan vi träffade dem.

Nä, ska ta och dammtorka lite... i bokhyllan på övervåningen.

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Hej hopp.
Hittade hit av en slump- eller rättare sagt via din scrapblogg ;)
Vill bara lämna ett litet avtryck och berätta att din blogg är underbar! Full av vardag, känslor och händelser :) Mycket av det känner man igen sig i... Sen är det ju ett överflöd av kärlek här och det skadar ju inte *ler*

Ha det gott och sköt om dig!

Kram/ Vera