Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 11 juli 2009

Lördag och strålande väder igen


Sommaren är kort, det mesta regnar bort...kan man tro men vi har haft lite regn här. Efter den tropiska värmen som var i slutet av juni och början av juli så blev det mulet och kallare men inget regn, vilket vi och blommorna så väl behövde. Torsdag kväll så hände det, det bara öste ner, sedan kom det en skur igår kväll en stund. Luften behövde rensas ut men jag fick huvudvärk på kuppen och den sitter i än :-(
Igår var vi i alla fall hos min mans släkt, hos hans systerdotter. Vi grillade med alla barnen och sedan blev det kubbtunering. Mitt lag vann hela tiden, fast vi mixade om lagen, hmm, vad kan det bero på :-)
Det var i alla fall en mycket trevlig kväll. Sen drog de, våra tonåringar, en for ut med en flotte, en drog till tjejen och en till kompisar. Det var bara bonussonen som hängde med hem.

För övrigt så har veckan varit hektisk på jobbet, hur mycket som helst att göra. Har varit helt ensam pga sjukdom. Men nu är det bara en vecka kvar, så nu är det nedräkning fr.o.m på måndag!! Ska bli så skönt att vara ledig. Ser fram emot det.

Var i alla fall på tjej middag med gamla vänner i onsdags, som jag inte hinner träffa så ofta nu för tiden. Det var så roligt. Vi har haft mycket bus och skoj tillsammans. Så det blev mycket nostalgi och prat om bröllop, för vi har ju skickat ut inbjudningarna. Jag kände mig så nöjd när jag kom hem. Tänk att ha så många underbara vänner, som alltid finns kvar, fast vi inte hinner träffas så ofta. Tur att hon samlade ihop oss, vår kära vän.



Förra helgen var en lugn och skön helg. På söndagen var vi ju till Luleå och hälsade på en god vän från Kalymnos (fd Lulebo) och hennes barn. Det var så ROLIGT att träffa dem igen. Hon är en underbart glad och positiv person.
I veckan kom förresten äldsta bonusdottern igen, som övrigt flyttat tillbaka igen. Känns skönt, hon passar in i vår lite tokiga familj :-)
Idag kommer yngsta bonusdottern och hennes kille, ska bli så kul. Känner igen mig väldigt från tonåren i henne, lite pojkflicka men otroligt snäll och charmig. Lite retsticka finns också där, ganska lik min yngste son faktiskt. Man kan tro att just de två är syskon men inte de övriga barnen. Tänk att det kan bli så. De övriga barnen är väldigt egna personer, då menar jag, speciella personligheter, ingen den andra lik. Även då vi är och reser, så tror de att min yngste son och bonusdotter är syskon, så även andra ser det.

Så nu blir vi fullt hus men jag är ju van ha huset fullt av folk.

Vi får väl se om jag och min käre tar en weekend och lämnar ungdomarna en kväll, så vi kan unna oss en stund för oss själva. Vi brukar göra det, det gäller att hålla lågan vid liv :-)

Får se vad vi hittar på i helgen, god mat förstås men annars vet jag faktiskt inte.

Ha en skön helg alla!!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. härlig familj ni är.. roligt att ni blir lite xtra där hemma nu.. alltid skoj.
Såg väl att de var en bild från Lule.. inte var de då här hemma inte..hehehe.
Så härligt å bara åka iväg ni 2.. de skulle jag å krille me, bara till storforsen över en natt.. men vi får se när de blir.. skulle vara skönt.

Hoppas allt är bra annars?
Nu får vi iaf njuta lite i solen.. Sofie har intagit hammocken, å jag får sitta på altan i gazzande sol parasollet blåser ju bara iväg, måste fylla den me sand.. vart jag då ska finna det?

kram på dej å njut nu i soooola..kram Helén.