Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 29 februari 2012

Ensam hemma

Maken är söderut och jobbar, så jag har haft ett par ensamna kvällar här hemma, bara jag och söt djuren.
Yngsta dottern är mest med sina vänner, vilket glädjer mig. Är mycket med sin syster nu också och det känns så skönt.
Som sagt var tidigare, så njuter jag av att vara själv om än jag längtar efter maken. Är ju sådan som person, tycker om att få rå om sig själv ibland.

Det har varit en underbar vinter vecka så långt och det verkar hålla i sig.

På jobbet är det full rulle just nu, ligger lite efter som vanligt med skrivandet, men så är det bara.

Ikväll har jag och yngsta dottern ätit middag hos mor och far. Vi åt surströmming och det var så gott. Sitter nu här, mätt och belåten men törstig som attan. Surströmming är en av mina favorit rätter.

Tänk, nu är det bara 25 dagar kvar innan yngsta sonen kommer hem och hälsar på. Gissa om det blir kramar =) Han vill ha surströmming och påskmust när han kommer hem. Sedan längtar han efter skoterkörning, så jag hoppas att det är före.

Ja, imorgon kommer maken, då blir nog både jag och jycken glad. Måste ju varit roligt att komma hem och få ett glatt bemötande, och en puss eller två.

Sedan kommer fredag och helg. På fredag har vi juntan. Blir afterwork på nya Järnspisen i stan. Blir nog en trevlig kväll, som vanligt med min underbara junta. Blir det fint väder till helgen, så gissar jag att det blir någon tur med skoter. Ser fram emot helgen.
På söndag fyller killarnas farbror 40 år, så det blir nog att göra ett kort till honom och lite kalas.

Nä, ska nu slappa med alla mina djur. Helt ensam är man ju aldrig när man har dom.

Ha det så gott!!

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Skönt att få krama om en son hyfsat snart och sen nästa lite senare! :) För visst följer du tillbaka ner när han åker tillbaka?
Visst är det härligt- och nödvändigt- med lite egentid ibland även om man har världens bästa familj ;)

Ha en bra vecka!!
Kram