Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 27 november 2011

Härliga advent

Idag är det första advent, jag njuter av denna tid. Mörkt ute och stjärnorna och ljusstakarna lyser i fönstret. Känner harmoni.
Helgen har gå i lugnets tecken. Fredag kväll hade vi glöggkväll. Mor och far samt bästgrannarna var här. Årets glögg hade smak av kaffe, godkänd. Vi spelade spel och kort och hade det riktigt gemytligt.
Det känns att livet har återvänt, för oss alla.

Maken och yngsta dottern bakade pepparkakshus i fredags medan jag adventspysslade. Det blev så sött och med lite bomull och tomtar, så blev det riktigt juligt.

Igår var vi bjudna på middag hos bästgrannarna. Jag gjorde pannacotta med hallon till och tog med mig. Som vanligt blev det lite kortspel. Sedan var vi upp en sväng till några andra vänner, som sedan skulle ut. Men då gick vi fyra hem igen. Douglas var med och hade en riktigt rolig stund med deras hund och katt. Han busade så att tungan hängde utanför =).

Varit ut med valpen, nu sover han och husse. Husse var chaufför inatt, så han får sova en stund till =).
Ha en skön första advent.

Inga kommentarer: