Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 15 november 2011

Flexade ut idag =)



Flexade ut kl 14 idag, det var en härlig solig em. Skyndade mig hem till valpen, sedan for vi ned till älven här i Munksund och promenerade efter kärleksstigen. Himlen var så vacker och lyste röd på älven.

Piteälven

Denna bild är från Piteälven men inte i Munksund dock. Men så här vackert var det.

Pratade just med min yngste son som bor på Malta. Blir så glad när jag får höra deras röster. Han hade dock problem med sin historiebok, som de inte hittar på posten :( . Han har ju tänkt att läsa in historia men kan ju inte göra det utan bok. Typiskt!!
Får väl inte värsta fall skicka ned en ny men den kostar ju 500 kr.
Men de hade det bra i alla fall, fryser dock på nätterna för de har inga täcken. De skulle dock gå och handla täcken. Sover med kläder på =)

Jag och maken försöker lägga om maten lite, så vi har minskat på pasta, potatis och ris. Kanske man minskar något i vikt samt promenaderna med valpen ska väl börja göra sitt.

Tillvaron i vårt liv känns just nu harmoniskt. Vi njuter av ett stilla liv på två =) Ja, stilla och stilla, valpen gör sitt för att hålla oss igång hahaha men det är behövligt. Vi får ju inte "soffa" till oss.
Hundvakter har vi. Mor och far har hunnit sköta ett par gånger, på lördag ska hundvalpen vara med döttrarna, för då ska vi ut på galej =) Great Gig, a tribute to Bruce Springsteen. Det kommer nog att bli en rolig kväll som vanligt. Detta är väl tredje gången vi är dit, missade första gången. Sist var det en tribute till Queen. Magisk kväll. Så vi har stora förväntningar.
Först så lagar vi mat tillsammans hos en kompis, med andra ord, äter och dricker gott och förkovrar oss i Bruce Sprinsteen låtar.

Rensar lite i killarnas garderober, det är inget dom roar sig med. Passar på när de är på Malta =).

Yngsta dottern har väl flyttat klart nu till äldsta dottern, bara sängen kvar. Men i söndags var hon hemma och myste med oss och sov här. Känns skönt när de vill vara här.
I söndags firade vi ju dessutom min pappa och deras pappa. Bjöd på toast med laxröra till förrätt, marinerad karré med rotsaker i ugn samt broccoligratäng. Till efterrätt hade tjejerna gjord god vit chokladmousse. En kanon middag för kanonpappor. Jag har världens finaste pappa och maken är också världens finaste pappa med ett hård uppdrag som bonuspappa också =)
Nu är han ju dessutom husse också, till söt valpen Douglas.

Här är Douglas i egen hög person. Alla blir förälskade i honom, ja, kanske inte katterna ännu, han är lite för påflugen än.

Ska nu kolla vad det blir för middag, tror att det blir rostbiffsallad.

Ha en bra vecka alla!!

Inga kommentarer: