Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 6 november 2011

Allhelgona helgen 2011

Det har varit en lugn och skön vecka, ja, vardagsaktiviteterna finns ju där, men känns som att vi i familjen har landat på alla fyra, och det känns så obeskrivligt skönt.
Det har varit ett tufft halv år, och egentligen känner jag ju att någon riktig ro har det inte varit sedan 2004. Håller nu tummarna att det får fortsätta i lugnets tecken, det behöver vi alla.

I fredags var jag och handlade. När jag kom hem hade maken lagat mat och dukat så fint med tända ljus, åt mig, bonussonen och han själv förstås. Gissa om jag blev glad över det fina han gjort. Han känner nog att jag var trött och sliten och detta var en perfekt överraskning. Älskar denna man=)

Sedan på kvällen for bonussonen över till grannen, vars yngste son hade datalan. Mamma och pappa kom förbi, så vi spelade spel med dom innan de åkte. Sedan kom bästgrannarna över, de lämnade de datalanade killarna och kom och spelade spel med oss istället. Det blev en riktigt trevlig fredagkväll. Tjejerna var på fest.



Det blev sovmorgon på lördagen, efter jag varit ut med valpen på morgonen. Vi sov alla tre till kl 1100, fantastiskt.
På em for vi på gravarna, tände ljus och marschaller. Det var så fint med alla ljus på kyrkogården. Visst kommer tankarna och sorgen över en, men även tankar på att ta vara på det fina i livet som vi har.
Lilla Douglas fick sitta i en ryggsäck när vi gick på kyrkogården, vår lilla sötnos.
Vi har ju inga gemensamma barn, men fem tillsammans, så valpen får väl bli vårt gemensamma, på äldre dagar hahahaha.
Vi fick ju en stor familj ändå. När man är yngre och träffas har man ju i regel inga barn, då hinner man njuta av varandra en tid, innan man skaffar barn. Vilket är viktigt. När man är äldre och träffas, har man i regel redan barn och då får man aldrig den tiden när man bara får njuta av varandra. Desssutom är det viktigt att ta det lugnt av hänsyn till barnen. Det är inte bara att släppa in en ny person i deras liv. Så det måste få ta den tid det tar och det ska verkligen kännas rätt, innan man slår ihop två familjer, för barnens skull. Det är nog jobbigt för dom ändå.
Jag hade dock tur, kände ju min man väl och visste att skulle ta väl om sina barn och även mina. För mig var det extra viktigt eftersom de inte har sin pappa kvar.
Det är lätt när man är nyförälskad att tro att allt ska bli så bra, ofta blir det väl bra för de vuxna, men även barnen måste få en chans. Det är inte så lätt för dom med alla bonusföräldrar, och nya syskon.

På lördagkvällen for bonussonen till sin storasyster och åt middag med sina syskon och mamma som varit här. Så vi fick en kväll på tu man hand=) Precis vad vi behövde.
Det blev en mysig kväll, hjälptes åt att laga god mat, till förrätt sparris, parmaskina, riven ost, ruccola och flingsalt. Till varmrätt oxfilé, klyftpotatis och murkelsås. Till det en gott spanskt vin. Vilken härlig middag på tumanhand.

Sedan kom bästgrannarna över, vi spelade spel och hade en riktigt trevlig kväll. Dessutom slutade det i vinst för mig och det är ju alltid trevligt ;).

Vi kommer att bli två framöver ett tag, och så valpen förstås. Systrarna har tänkt bo ihop, och de är ju jämngamla och får säkert mycket skoj ihop, bara de håller sams. De ryker lätt ihop och det har alltid varit deras stora problem, men på sistone har det gått mycket bättre =).
Det är ju det som är kul med syskon, att man alltid har en vän att ha skoj med.
Mina söner har alltid trivts ihop och har haft mycket skoj. Nu bor de ju dessutom tillsammans på Malta.
Själv har jag en lillebror och vi har också haft mycket skoj ihop men nu bor han med sin familj i Stockholm, så det är inte ofta vi ses.

Idag fick jag sovmorgon. Maken steg upp med valpen och han tog även "hej då" av sin son som åkte hem imorse.
Så jag måste säga att jag har haft en fantastisk helg.

Har även varit på heden med maken och valpen. Det är så skönt att komma ut. Sedan har jag städat och tvättat. Har även städat bland alla grejor som killarna har lämnat. Det är en hel del oreda och jag vill ha ordning och reda. Kan tänka mig att min yngste son blir glad. Hittade bland hans julklappar sedan 2010, pengar, 2400 kr. Tala om killen med guldbyxor som inte saknat dom. Men han är en sparsam kille, ekonomisk ska man väl säga. Får väl sätta in dom på hans konto, så han kan nyttja dom på Malta.

Väntar nu på maken, som hämtar yngsta dottern från stallet. Sedan ska vi ut på promenad igen med valpen.

1 kommentar:

Zandra sa...

jajjemän, är i vecka 9 snart :) Jätteroligt och perfekt tajming känner jag!

Vad mysig helg ni har haft, älskar att spela spel men det blir så sällan vi gör det bara..