Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 17 november 2011

Ensam hemma för en stund

Tänk, då var denna arbetsvecka snart över. Veckorna går så fort att jag blir nästan mörkrädd, jag vill inte att tiden ska gå så här fort.

Sitter här proppmätt, min GI diet gick inte så bra idag =). Maken är på middag med sin chef och då blev jag och yngsta bonusdotterna lata och for och köpte mat på MAX istället. Så det kan gå.

Ja, nu är vi tre i familjen igen. Yngsta bonusdottern har flyttat hem igen, efter en vecka hos syster. Det blev för ansträngt att bo ihop men nu har de i alla fall försökt. Yngsta dottern har ju inte så länge kvar innan hon också kan bo själv och då kanske det blir lättare att umgås. För hur som helst, kan man ha mycket skoj som systrar.
Fast i pappahjärtat så känns det förstås jobbigt, han vill ju så gärna att de ska komma överens. Men med tiden ska det nog gå det med.

Har en stor längtan efter sönerna just nu, skulle så gärna vilja kunna sätta mig i en bil och kunna åka till dom och krama på dom, men tyvärr är ju det inte möjligt.
Efter jul ska jag verkligen försöka ta mig dit, hoppas bara att vi har råd att skicka iväg mig. Det har varit en tuff höst igen, ekonomisk när maken VABat mycket. Men han ska väl snart kunna börja jobba mer igen.

Valpen, vår lilla Douglas, håller oss i alla fall igång och det är så skönt med alla promenader. Vi njuter verkligen av det, jag och maken. Vi tycker båda om att vara ute i skog och mark och det är än lättare nu att ta sig ut då man har hund.
Han är i princip rumsren nu, händer någon enstaka olycka ibland men då är det oftast vårt eget fel som inte uppmärksammat hans signaler.

Ska nu ta och leka lite med kort. Har inte skickat iväg några tackkort än från våra 92 barns examen och det är väl dags. Bättre sent än aldrig.

Snart helg, längtar till på lördag då vi ska på galej =) Det är nästan ett år sedan vi var ut någonstans.

Inga kommentarer: