Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 4 juni 2011

Skit sömn :(

Har sovit dåligt igen, andra natten på raken. Men det är väl stressen som påverkar en. Mycket ska planeras, lagas mat och det blir mycket folk. Längtar tills examens veckan är över.
Men missförstå inte, det ska bli så fint att se våra ungdomar på balen och sedan se dom ta studenten på fredag. Brukar bli en tårfylld dag och en känslomässig dag igen. Sorgen finns fortfarande där, att sönernas pappa inte får vara med.

Vi har i alla fall haft kalas för yngste sonen, han som fyllt 19 år. Vi slog till och hade kalas även för mig. Eftersom det är bal den dagen jag fyller år.

Jordgubbs tårta vill han alltid ha på sin dag, så klart att man fixar det. Annars ser man inte så mycket av yngste sonen. Det är ett ständigt festande med kompisarna,nu sista veckan i skolan.
Men de verkar nöjda över att skolan är slut, sedan väntar allvaret med arbete och vuxenlivet. Men det kommer han att klara galant.

Maken var och ordnade en karta, naturpasset på apoteket. Så nu har vi varit och orienterat. Så här glad blev maken när han hittade en kontroll.

Men det var ganska blött här och där, och ett par stycken i gänget blev rejält blöta om fötterna.

Har försöker de orientera sig på kartan, samtidigt som de slåss mot myggen som plötsligt dök upp.
Men vi fick en riktigt härlig stund på Grisberget i vacker natur. Älskar att gå i skogen men jag är ju uppväxt med det och det sitter väl kvar.
En del i familjen har varit iväg även idag på fm och orienterat men det var för tidigt för mig, så jag låg kvar en stund i sängen istället :) På helgerna måste jag få sova ut, för alla vardagar ska man upp tidigt och jag hatar väckarklockor. Får jag inte sova ut, orkar jag inte vara uppe på kvällen och jag tycker om att sitta uppe när man är ledig.


Ja, det blev ju London för vår junta efter många om och men, både pga vulkan aska och av privata skäl då det är rörigt i familjen. Jag har varit så mentalt slut. Men jag for i alla fall och London är en fin stad med många intryck ( och mycket människor). Kommer mer foton sen.
Här är vi på Picadilly Circus.

Ut från en telefonkiosk kom stålkvinnan =)
Man vet aldrig vem man stöter på i London.

Vi hann besöka en och annan pub. De är hur mysiga som helst. Vi åt även lunch där men jag skippade fish and chips, åt god kyckling med mozzarella och barbaquesås istället, mums.

Jobbade en dag sedan jag kom hem, i onsdags. Är nu ledig tom måndag. Men det blir inte så många timmar på jobbet till veckan, eftersom det är bal och examen för två av våra ungdomar. Fast vi har tre ungdomar som ska på bal, efter som yngsta bonusdottern ska dit med killen.

Huset är städat, jag har koll på tvätten och matlistan, så nu ska jag försöka ladda batterierna. För veckan som kommer, då blir det nog ingen lugn stund. Bara sömnen kommer tillbaka...

Sköt om er och var rädda om varandra.

Inga kommentarer: