Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 6 juni 2011

Lugn och stillsam helg

Efter att ha sovit dåligt i två nätter, har jag nu sovit som en stock de två senaste. Jag var tydligen tvungen att varva ned. Det har varit mycket på sistone och jag var uppe i varv.
Broder har varit här i helgen och det har varit så roligt att få få rå om honom några dagar. Fast han var ju på fest i lördags och verkar ha haft riktigt skoj med Piteå kommuns att 1965:or.
Våra ungdomar som tar examen har varit på fest men det hör ju till.
Vi övriga har haft det så skönt, i lugn o ro.
I förrgår tog vi bilen på kvällen och var ute och körde, bla förbi Lillpite, där vi stannade till vid Lillpite älven.

Det var betydligt lugnare vatten nu än i våras, då det var islossning. Men det blir en annan ro med lugnt vatten. Sedan for vi vidare.

Vi hittade en stuga som var till salu, ett helt perfekt läge. Så nu är vi så sugna.

Tänk om den blev vår, vad vi skulle njuta här. Sol hela dagen och kvällen =) Ett perfekt ställa att finna lugn och harmoni.
Vi får se hur det blir.

Idag är det nationaldagen men jag kan väl inte påstå att vi firat så speciellt. Men vi har flaggan i topp :)
Det blev en pysseldag idag, jag och yngsta bonusdottern har gjort examenskort till våra ungdomar som tar examen.

Njuter av tillvaron för övrigt, det är lugnt och stilla, huset städat, gräsmattan klippt och tvätten under kontroll. Även maten för veckan är inhandlad och examensmaten planerad. Skönt!!
Bara examenspresenter kvar och jag vet vad det ska bli =)

Snart ska jag börja med middagen, det blir lax på saltbädd och pressad potatis. Gott!!

Ha en fortsatt skön dag. Ny intensiv veckan börjar imorgon.

1 kommentar:

Zandra sa...

Härligt med stuga.. håller tummarna att den blir er :)