Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 26 juni 2011

Midsommar 2011

Det blev en härlig midsommarhelg med strålande väder.

Vi åt midsommarlunch ute på NördHaraholmen. Här är värdparet. Alltid lika trevligt varje midsommar.
Det blev ju en ganska solig midsommarafton i alla fall, men vi tog det säkra före det osäkra och åt lunchen i garaget, helt i onödan. Men det är ju lite jobbigt att springa med maten, ifall regnet hade kommit.

Vi var många gäster som mer än gärna åt av den goda maten och sjöng olika snapsvisor, mer eller mindre bra =)

Detta var en trevlig bekantskap. Så trevlig att vi nu är sugna att skaffa en sådan här valp till familjen. Jag, maken, yngste sonen och yngsta bonusdottern har varit och titta på på Kenneln där den är uppfödda. Det blir valpar till hösten, så om vi har råd, så kanske det blir en sådan här =).

Det var femkamp också. Här tuggar maken Marie Kex för fullt. Vi var i varsitt lag, och mitt lag vann så småningom =)


Men denna gren vann maken. Han visslade " Kan du vissla Johanna" riktigt bra med kex fulla mun :)

Sedan åkte vi hem och förberedde nästa kalas med middag. Vi firade även min morbror som fyllde 60 år denna dag.

Då var det dags för förrätten, nubbesallad.

Jag och maken, inte så ofta vi hamnar på samma kort.

Sedan var det krocket ute på gården, alla kämpade väl.

Här åker snart mitt och makens klot all sin väg. Knock gick före allt =)

Även katten Herbert ville naturligtvis vara med. Ingen aktivitet på gården utan Herbert.

Detta var det vinnande paret, min far och min svärmor. Bara att gratulera.

På lördagen var vi bjudna till goda vänner på middag, på deras stuga vid Degerberget. Det var hur gott som helst. Det blev en lugn och harmonisk kväll.

Söndagen bjöd vi bästgrannarna på middag. De hade glömt bort hur man lagade mat =), för de hade varit bortbjudna på mat hela helgen. Så vi tänkte att vi räddar dom från svält ;)

Veckan har fortsatt med värmens tecken, det är så härligt varmt ute. Fast jag förstår ju att det måste vara olidligt varmt på fabrikerna.

Jag är ledig torsdag och fredag, är hemma med ett av barnen. På måndag börjar min härliga semester =).
Maken for till Eskilstuna imorse, längtar redan efter honom men han kommer hem imorgon =)

Idag ska det planteras blommor och kryddor. Ska även göra graven fin idag.

Det är 23 gr i skuggan denna torsdag den 30 juni, kl 0645. Var faktiskt 2 gr varmare igår. Igår var det som varmast 29 gr i skuggan, rena Grekland.
Fast i Grekland är det ju så oroligt nu, hoppas för Greklands folk att de ska få en bättre tillvaro där. Men jag kan förstå dem, mycket pengar verkar ju försvunnit i korruption, och det kan väl göra vem som helst arg och besviken på sin regering.

Nä, ska nu sova en stund till.



Inga kommentarer: