Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 19 juni 2011

Vildvuxet

Varje sommar så tänker jag ta bort detta blomland, för här ska det nämligen bli en grillplats. Men eftersom grillplatsen inte är på plats, så får det växa där, vilt. Och varje sommar njuter jag av min vackra hörna. Det är konstigt hur det kan bli. Växer som bäst, när man inte bryr sig.

Lupiner är vackra när de blommar, sedan blir det skräpiga, men då får man väl klippa ned dom. Jag har alla färger, från vita till mörklila.

Jag var ut i morgonrock nu på morgonen och tog kort, naturligtvis med katten Herbert i hälarna. Han är som vår lilla hund, ska vara med överallt och älskar då vi är ute med honom.

Katten Felix sov gott, orkade knappt lyfta på ögonlocken :) Lika bra det, slapp han se matte med håret åt alla håll hahaha
Jag är nämligen uppe ensam i huset, alla sover och det är så skönt. Älskar denna stund för mig själv, ofta med en tekopp i handen och sitter och surfar runt och filosoferar. Njuter av tystnaden.

Det har varit en lugn helg efter en tröttsam vecka.

Fredagen var jag hos min favoritfrissa. Fick äntligen en ny frisyr och färg. Har sett ut som en tråkmåns i flera veckor. Alla märkte att jag klippt mig, äldste sonen tyckte jag blev så fin, maken sa att jag ser ut som Cleopatra. Ja, vad säger man. De övriga i huset konstaterade att jag klippt mig men inte så mycket mer än så. Men jag är i alla fall nöjd.

Fredagkväll var vi ju bjudna till goda vänner, yngste sonen skjutsade och hämtade oss.

Igår tog jag sommarens kanske längsta sovmorgon, men jag fick kämpa för att få sova ut. Vaknade 0830 och var pigg. Typiskt. Men skam den som ger sig. Kände att jag bara måste sova längre, så jag lyckade somna om vid kl 1000 och fick sova till kl 13 =) Kände mig som en ny människa. Fast både äldsta bonusdottern och bästgrannen Å tyckte att nu är det väl ändå dags att stiga upp. Ja, det var det nog. Men så skönt att äntligen efter flera veckors hektiskt liv, få sova ut. Bästgrannen kokade kaffe och tyckte sen att vi skulle putsa fönster, tokiga kvinna. Det får bli en annan dag.

Hela dagen gick i lugnets tecken, hade bestämt mig att inget göra, eftersom det har varit mycket måsten på sistone. (ja, ett par tvättmaskiner körde jag ju, och vek tvätt, men det är ju ett måste i detta hus för att inte svämma över). Maken lagade god burgunisk gryta, och jag gjorde sallad, mycket kravlöst. Precis vad jag behövde.
Sedan drog äldsta sonen, äldsta bonusdottern med pojkvän på krogen. Bara två söner hemma, ja, hemma och hemma. Yngste sonen for till kompisar och likaså bonussonen.
Då kom bästgrannen Å över samt två andra vänner, vi spelade När och Fjärran samt skippbo.

Sedan sängen, men efter en stund fick maken stiga upp och hämta bonusdotter och pojkvän, själv låg jag kvar i sängen :).

Idag vaknade jag kl 0800, försökte somna om men kände mig för utvilad för det, så då steg jag upp o njöt av tystnaden i stället =)

Efter vi varit på kalas i torsdags, hos killarnas ingifta faster, så for vi upp på Strömlida, maken och jag. Vi njöt av utsikten över vår fina stad och konstaterade att den är grönare än vi trodde. Man ser knappt Djupviken för alla träd, man blir glad när naturen också får plats.

Det är så fint vid havsviken i norra hamn, som i och med kanalen som går genom stan, möter älven. Denna kanal gör att vi och många fler faktiskt bor på en ö, Pitholmen. Faktiskt en av Sveriges största öar, den är lika stor som Alnön utanför Sundsvall.
Så jag tror att jag ska börja säga att jag bor på en ö utanför Piteå, Pitholmen =)
Älskar vår vackra stad, som känns alldeles lagom stor, ffa när man har tonåringar.

Efter sol hur länge som helst här uppe i norr, så är det faktiskt lite mulet idag och 15 gr i skuggan nu på morgonen. Får se om det spricker upp. Vi har väldigt torrt i markerna, så regn skulle inte skada. Det ser ju ut att komma till veckan.

Får se vad jag gör idag, dammtorka bort allt pollen skulle ju inte skada. Jag får se... Känner mig iaf som en lyckligt lottad kvinna, med en underbar make och fem fina barn.
Hmm, åker nog förbi mor och far hus och vattna inne, de är ju hos bror i Täby.

Ha en skön söndag!! Var rädda om varandra.

Inga kommentarer: