Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 30 november 2010

Min äldsta älskade son



Ja, denna gång kommer det att handla mycket om min äldste son. Den godhjärtade sonen som är på väg mot Thailand i tre månader.
Det är han väl värd, efter att ha gjort klart högstadiet, gymnasiet och jobbat ett tag som svetsare. Detta har varit hans dröm länge, att få fara på en längre resa till Thailand.
Han åker dit med en av sina bästa vänner, som redan ifjol tillbringade tre månader där.

För mig känns det ganska okej, en omställning förstås. Har aldrig varit ifrån honom mer än en vecka. Så det är klart att det känns tomt.
Men jag vet att både jag och han klarar detta, antagligen han mer än mig, skratt. Jag har väl mer oro i kroppen, rädd att det ska hända honom något.
Jag och yngsta bonusdotter skjutsade dem till Kallax i söndags. Kändes så skönt att få ge den där härliga "hej då" kramen =)




Detta är vännen han är där med. De har umgåtts sedan 5:e klass och hållit ihop sedan dess, naturligtvis med sitt kompisgäng. Detta är när de går ut åk 9, fyra år sedan.
De skulle åka iväg med Lufthansa kl 1830 till Frankfurt, för att sedan byta plan där och flyga till Bangkok. Men de kom iväg vid 2200 och hamnade i Berlin, där de fick stanna över natten.
Idag har de fått köa i 6 timmar för att få veta när nästa plan skulle gå mot Bangkok.
Kl 1800 kom de iväg (förhoppningsvis) mot Turkiet, för att än en gång byta plan mot Bangkok.
Vilket strul. Håller tummarna att det inte blir något mer tjorv för dem.



I torsdags fick han klart med körkortet. Gissa om han var glad, och jag var så glad. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. kunde knappt sova när jag var i Sundsvall. Skönt att han klarade det =) Grattis älskade son.

Så det har varit en hektisk vecka förra veckan med Sundsvalls resa för mig, tre dagar, teoriläsning för Daniel och körkorts teoriprov samt planering och packning för Thailand. Bara att mentalt ställa in sig att han skulle fara har tagit på.
Känner mig trött denna vecka men det är väl inte så konstigt.

Kvar i huset kan man väl säga är yngste sonen och yngsta bonusdottern. Äldsta bonusdottern bor väl mer eller mindre hos sin pojkvän. Yngsta bonusdottern har flyttat in i äldsta sonens rum medan han är borta. Det känns skönt att höra fötter som går där :)
Så det är väldigt tyst och lugnt i huset. Speciellt nu, maken i Umeå, bonusdottern tränar och yngste sonen hos en kompis. Bara jag och katterna. Ska ta mig en tekopp och mysa.

Har bakat idag, morotskaka och falsk tosca kaka. Morotskakan blev bra, inte den andra. Maken och äldsta bonusdottern har kalas på söndag. Lite jobbigt när folk fyller år i december. Dessutom fyller min brors fru och min pappa också år, puh. (Har sagt det förut, lite dåligt planering eller hur) Mitt i allt julstök. Bonus dottern blir nu äntligen myndig :)
Men jag och maken kommer nog att vara trötta på söndag, för vi ska på 50-års fest på lördag med en massa roliga människor. Så det lär bli klackarna i taket =)

Nästa helg far jag och maken till Stockholm. Hans jobb bjuder på flygresa, julmiddag på Hamburger börs och hotell på fredagen. Vi stannar en extra natt och flyger hem på söndag. Ska blir så skönt med en liten weekend på tu man hand =)
Yngste sonen och yngsta bonusdottern verkade också glada att bli för sig själva. Men det blir ingen fest när vi är borta och det är dom bra på att hålla. De får hitta på annat. De har ju bil och kan hyra film, gå på bio osv. De trivs bra ihop, så de hittar säkert på något.
Yngsta bonusdottern sa till äldste sonen när han for, att det skulle bli så tomt utan honom och jag håller med. Hon trivs med båda sönerna och det känns skönt. Eftersom hon inte bott här så länge, så är det viktigt att hon trivs.

Här har det varit kallt i en vecka, kring -15 gr och sol. Värre väder har de haft i södra och mellersta Sverige. Det som är bra är att isarna fryser på och växer. Bådar bra för vårvinterns skoterkörning :)

Känner mig dock inte riktigt kry, så nu ska jag ta min tekopp och njuta. Kommer dock att njuta mer när sonen är framme och på plats.



Inga kommentarer: