Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 14 november 2010

Great Gig - U2

Vilken kväll vi hade igår. Hur kul som helst. Först var vi hos en god vän och åt lite tilltugg, och drack gott.

Vi skulle ju äta middag på Great Gig, så det fick inte bli så mycket före maten. Vi lyssnade på U2 låtar, så att vi skulle vara laddade på plats =)

Vår gode vän till vänster var han som stod för kalaset, med goda ostar, kex, parmaskina, bresola, gott bröd och god dryck. Tack för det!!

Sedan var det dags för färd mot Norrmalmia hallen, där röda mattan var utrullad =) Det blev en fantastisk kväll, som vanligt när Great Gig spelar. Vi har såna duktiga musiker och sångare i Piteå. Dessutom dom som arrangerar detta, gör ett jättejobb.
Maten var väl lite så där, men vi satt otroligt bra till scenen =)
Efter vi njutit till musik av U2 blev det dans i discot, och träffa med en massa roliga människor.
Detta anordnas en gång per år, och det är så fantastiskt kul. Vi har lyssnat på David Bowie och Queen ifjol. Det har även varit Pink Floyd tidigare.
Ser fram emot nästa år redan =)



För övrigt så har vi nu full vinter här, det tog 1½ dag, så hade vi två decimetersnö. När det väl har slutat snöa och man har skottat färdigt, så är det så vackert och mysigt med vinter.
Idag är det lite sol och kyligt, -11 gr, brrr.

Veckan har varit hektisk som vanligt, vet ej när det ska lugna ner sig på jobbet. Längtar efter ett lugnare tempo. Hemma är det också full rulle med en son som kör upp till veckan och dessutom förbereder sin Thailandsresa. Jag, dvs mamman, försöker förbereda mig mentalt på att han ska vara borta på sin långa resa :)

Idag är det fars dag, vilket är en dag som är dubbel i detta hus. Jag firar gärna min pappa och min mans barn firar gärna sin pappa medans mina barn blir påminda om att deras pappa inte finns kvar i livet.
Vi firar lite stilla med farsdags middag här i huset. Mor och far kommer hit.
Makens barn är i Haparanda hos sin morfar och mormor som har fyllt/fyller år. Kommer hem ikväll=)

Veckan som kommer blir hektisk igen, maken jobbar borta nästan hela veckan och äldsta sonen pluggar teori. Ska dock vara ledig på fredag, för jag då ska jag adventsstäda. Längtar tills jag får sätta upp stjärnorna och adventsstakarna i fönstret.
Är i Sundsvall veckan därpå, så därför gör jag detta till veckan.

Ha en riktigt skön söndag. Kram

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Lyllos er som kom iväg på U2. Vi hade iofs inga biljetter då vi båda skulle jobba helg men nu blev jag ju hemmavid med en krasslig kropp- så för mig blev det varken eller....
GreatGig ÄR fantastiska, såg Queen ifjol och vi blev extasiska och impade- vilka underhållare!!

Ta inte ut dig med all vardagsstress, din man, dina barn och bonusbarn och vi övriga behöver dig så ta det lugnt :)

Hoppas vi ses på torsdagsträffen!

KRAM