Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 5 september 2010

Tänk vad tiden går...

Vi har ju hunnit med en hel del under våra fem år tillsammans, bla många resor. Tre resor med alla barnen samt en resa alldeles för oss själva.
Här var vi på Kreta för två år sedan med våra barn och en kompis till dem. Det är otroligt roligt att resa med våra ungdomar. Sedan får de ju mycket erfarenhet av resorna och reser ju redan nu på egen hand, dvs, de äldsta barnen.

Nu ska vi åter på Kreta, närmare exakt Rethymnon, vilket ska bli ett kärt möte igen. Det blir 7:e gången jag åker dit :). Enformigt säger en del, men då har de aldrig upptäckt Kreta. Det är en stor ö och mycket att se. Jag har inte hunnit med allt ännu.
Vi skulle ju egentligen till Rhodos, dit vi åkte på vår underbara bröllopsresa :), för att få uppleva ön igen, nu när vi snart varit gifta ett år!! :) :) :) Men vi hittade så bra pris till Kreta, så vi slog till med den ön istället. Våra kära grannar följer med denna gång.
Nu är det bara 6 dagar innan vi åker men det är en intensiv vecka.
Sönerna jobbar på Kappa fabriken stopp hela veckan, började idag tom nästa söndag, 8 dagar på raken. Men det blir bra med pengar för dem.
Maken ska också jobba på Kappa from onsdag tom fredag, på fredagkväll har han fest med sin student förening DKSS. Han kommer hem på lördag, samma dag vi åker till Kreta. Han lär väl sova på planet, skratt!!
Själv har jag utbildning, två intensiva dagar i Luleå. Sedan ska det ju packas, lagas mat åt ungdomarna osv. Puh, jag kommer nog också att sova på planet.

Snart är det ju ett år sedan vi gifta oss, den 19 september men det kändes som igår. Skulle kunna göra om det igen, med denna härliga man, som jag älskar så mycket.
Så det känns perfekt att nästa få upprepa bröllops resan igen, och fira vårt första år som gifta.

Min otroligt vackra brudbukett, i hösten färger och vackra nypon. Blev fullständigt förälskad i den när jag såg den.

Här är våra fem underbara barn, fyra av dem bor med oss. Yngste killen högst upp bor hos sin mamma i Timrå.
Tänk vilken gjädje att få ha med dem en sån underbar dag och kväll som vi fick, med släkt och vänner och klackarna i taket. Precis som vi ville. Älskar dessa barn. Jag fick en stor familj =) och större lär den väl bli.

Det som har hänt senaste veckorna är att det är slut mellan yngste sonen och hans flickvän efter tre år. Han är väl lite ledsen men verkar ta det med gott mod. Själv vet man ju att det går över, men man måste ju få sörja. Han är dock ute och roar sig med sina vänner och hade en riktigt skoj kväll i fredags, så det gjorde mig så glad. Och det känns väl ganska förnuftigt att man inte binder sig i så tidig ålder, pratar av egen erfarenhet. Jag var bara 16 år när jag träffade min förra man och det är så lätt att man formar sina liv efter varandra. Så mina råd är: Lev livet och skaffa egna erfarenheter, det har man med sig. Och glöm inte bort kompisarna, som är en mycket viktig del resten av livet.

Ja, i helgen är det ju en städ och fixar helg. Har tagit nedervåningen, idag väntar övervåningen.

Igår åt vi kräftor med goda vänner. Sedan spelade vi TP hemma hos oss. Mitt lag förlorade, fast vi upptäckte att vi hade barnfrågorna, som vi fått av misstag, hahaha.

Nä, dags för det berömda rycket.

Inga kommentarer: