Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 25 september 2010

Kärlekens resa =) på Kreta

Tiden går fort och vi har redan varit hemma en vecka. Det blev en perfekt vecka med våra goda vänner Här är utsikt från vår balkong mot poolen. Men det var för varmt att ligga vid poolen på dagarna. Vi hade väl 28 grader i skuggan på dagarna och på kvällarna kring 26 grader. Alldeles lagom i min smak. Denna resa kan man väl säga gick i kärlekens tecken =)

Första dagen på stranden, vi kom ned lite sent, så vi lade oss på sanden. Sov lite längre på morgonen eftersom vi kom fram kl 0500.
Vi testar den grekiska ölen Mythos, som är ljus och god.

Första middagen ute, förväntansfulla inför veckan som ska komma.

När vi då har ätit färdigt, så överraskar dom oss. Det blir en förlovning. Gissa om vi blev glada. Så därför kan vi säga att resan gick i kärlekens tecken. Det var vår bröllopsresa efter 1 år som gifta och de förlovade sig =)

Vackra träd och blommor överallt. Många har vi ju bara som krukväxter.

Det blev många härliga dagar på stranden, både i Rethymnon och Georgipoli.

Efter stranden och en dusch blev det en ouzo och en myhos. Skönt att slappa en stund på balkongen.

Jamas mina vänner.

En kväll i gamla stan, med många gränder och mysiga restauranger. Lite mys med maken =)
Vi var tre dagar i Georgipoli. En liten by mellan Rethymnon och Chania. Verkligen att rekommendera. Vi hittade en liten bar där med goda drinkar. Vi spelade yatzy och minkära väninna vann överlägset.
Den mysiga strandpromenaden i Georgipoli, där man kan sitta och äta.


Minne från vår bröllopsresa.

Man kan gå på en lång lavapir ut till detta lilla kapell i Georgipoli.

Vi hyrde även trampbåt och for upp för floden på Kretas enda sötvattens sjö Kourna. Men vi trampade inte ända fram för det var uppströms och varmt. Vi mötte sötvattens sköldpadda och en liten vatten orm. Vi hade även sällskap av en svan och gäss.

De hade en beachclub i Georgipoli som vi nyttjade, bra avslut när man legat på stranden. Där kunde man även beställa in mat och drinkar =)

Tillbaka till Rethymnon och frukost på balkongen.

Naturligtvis blev det backgammon på stranden, som jag otroligt nog vann.=)


Strandpromenaden efter Rethymnons långa strand, 2 mil.

Sista kvällen med yatzy och goda drinkar. Denna kväll fick jag vinna :)

I mitten, på andra våningen bodde vi bredvid varandra.

Ljuvliga vindruvor vid poolen.

Vi har nu varit hemma en vecka, tiden går så fort. Vid den här tiden förra lördagen, hade vi ätit frukost och låg nu vid poolen på Kreta. Sedan åt vi en lunch och for hem mot Sverige.

Det har varit mycket på jobbet, så jag var rätt trött igår. Men tog mig ändå i kragen och dammsög och skurade.
Till lunch tog jag med mig maken och for och åt Sushi på vår sushibar. Det var premiär för honom och han tyckte om det på en gång =) Så det lär bli fler gånger. Jag antar att de två yngsta också i vår familj kommer att gilla det.

I torsdags kväll var vi på föräldramöte med yngsta bonusdottern. Alltid kul att träffa de andra föräldrarna samt höra lärarnas tankar. Hon verkar gå i en bra klass.
Hon verkar trivas här med oss och det känns så skönt. Man vill ju att de ska må gott. Hon har lätt för att få kompisar men för tillfället är det mest killkompisar, för hon går ju Energiprogrammet med killar.
Igår var hon i alla fall hembjuden hos en tjejkompis som hon känner sen tidigare här och det är ju kul.
För övrigt är hon mycket med yngste bonussonen. De har båda lämnat två långa förhållanden och trivs tillsammans i killgänget. Här hemma umgås hon även med äldste sonen, de gnabbas och spelar Mario, skrattar och verkar ha roligt ihop.
Hon är social och vet hur man ta grabbarna, skratt.

Idag blir det häckklippning, och det lär ju gå fort eftersom vi är så många =) Jag ska även fara bort med skräp och göra lite ärenden.
Sedan ska vi grilla ute :)

Ha en skön helg alla!

1 kommentar:

Zandra sa...

vi får verkligen hoppas att jag slipper snittas, vore inge kul alls känner jag.. Då väntar jag hellre några dagar extra ;) Men det är ju bra att den inte ligger i sätes iaf, då blir det ju inte snitt av den anledningen. Äsch, den fixar nog till sig snart (får vi hoppas) :)

Hälsa morbror & alla ungarna!