Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 11 september 2010

Rethymnon 11/9-10 tom 18/9-10


Outside Melmar

Snart åker vi då iväg på vår resa, för att fira vårt första år som gifta (fast vår bröllopsdag är ju först en 19 september)

Med oss följer ju våra bästgrannar. Känns så roligt att få fara på en resa med dem.
Vi ska bo på hotellet Melmar ca 1,5 från centrum men nära stranden. Har bott i närheten tidigare.

http://www.apollo.se/SiteCollectionImages/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Grekland/Kreta/Rethymnonstad/Accomodations/Melmar/Accommodationwebp0051484xxxxxxxxxxx038717.jpg

Här är poolen där vi kommer att få härliga bad, och en och annan paraplydrink kanske :)
Det blir nog en hel del bad i havet också.

http://www.about-crete.gr/uplimg/__photos/8/rethymnon-31.jpg

Detta är i gamla stan, den pittoreska venetianska hamnen med många restauranger. Bakom den vimlar det av söta gränder som kan kan spatsera i och äta god mat eller vad man nu vill hitta på.

http://www.greeceindex.com/greece-ecards/images/crete_rethymnon_07.jpg

Älskar denna del av Rethymnon, man kan spatsera hur länge som helst, så mysigt. Som gjort för förälskade par, haha,ha. Ja, ni ser ju hur romantisk jag kan vara :)

http://medlem.spray.se/janerik_sundh/hpbimg/Rethymnon_559.jpg

Stranden börjar vid gamla stan och fortsätter österut, hur långt som helst, tror att den är 2 mil. Som man kan gå långa promenader, om man nu känner för det.

Detta blir men sjunde resa hit och jag är förälskad i denna ö men jag ska väl säga att jag är förälskad i Grekland överhuvudtaget. Rhodos är också en underbar ö, osv. Så det spelar ingen roll var jag landar =)

Maken har kommit hem från sin fest i Luleå med sin studentförening. Han tar nu en powernap.
Bonusdöttrarna är hos sin mamma i Timrå i helgen och myser.
Sönerna jobbar på Kappa, långa dagar mellan kl 0700 och 2200. De börjar vara slitna. Men jag kramade på dem imorse innan de for, sedan lade jag mig igen :)
Mamma har varit här och hjälpt mig idag, dammsugit och hängt tvätt. Skönt med lite hjälp och att man har underbara föräldrar.

Jag har packat i princip allt, ska nu bara hoppa i duschen och sedan packa det sista.
Sedan en middag och kl 1800 går bilen mot Kallax och sedan Kreta =)

Ha en bra vecka alla!!

Inga kommentarer: