Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 27 augusti 2010

Hösten närmar sig...

...den är väl redan här?! De träd som blir först gul är björkarna och jag ser att fler björkar som börjat gulna. Det är så vackert ute och snart är det ännu vackrare med alla höstfärger.



Synd att det är så kallt ute, tror att det var ca 12 gr idag och lite sol. Kändes genast lättare när solen tittade fram på oss.

Har passat på att hänga ut en massa tvätt, ffa sänglakan. Har haft en del att tvätta sedan yngste sonen varit i Turkiet, vi har varit i Timrå, ungdomar hemma och sedan att vi tömt vårt lilla hus i Timrå. Men jag tycker om att hänga ut tvätt, men helst inte när det regnar.

När vi var i Fagervik så plockade bonusdottern och hennes kompisar en massa äpplen, så jag har bakat äppelkaka i långpanna, både idag och igår, två varje kväll. Igår fick jag hjälp av yngsta bonusdottern. Men jag har ändå en massa äpplen kvar, så jag ska ge bort dem.

Maken har varit i Göteborg sedan i onsdags, nu är han i Stockholm hos sin syster med familj. Han kommer hem imorgon och jag måste erkänna att jag längtar som en tok. Fast vi hinner bara ses några timmar, sedan ska jag och äta surströmming med juntan. Sedan bastu och bad i älven. Gissa om vi har kul när vi träffas?!
Imorgon blir det ingen snaps för mig, jag ska köra, för det känns som att jag har massor hemma att göra innan vi åker till Kreta om två veckor.

Övningskört med killarna idag, längtar tills de har körkortet. Sedan ska äldsta bonusdottern börja :)
Varit och shoppat en bikini för 80 kr idag plus köpt en ny BH. Känns som att jag har fyndat. Köpte även 3 pikétröjor åt min man, 100 kr. Två var i otroligt fin kvalite, helt otroligt.

Jag sitter hemma ensam med kattorna. Alla ungdomar är på party. Måste erkänna att det är skönt tyst i huset :)


1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Tack söta du :)
Känns spännande och roligt, nästan lite overkligt! Även om det blir tufft många gånger så nog tusan blir det BRA!! :) Förstår att ni oxå gärna hade velat köra på en gemensam om ni känt att tid och ålder varit rätt- det ÄR något visst med ett liv som man får starta och leverera tillsammans- ni vet ju precis som vi att det ibland är si och så när man delar barnen med någon i ett annat hem. Fast ni kanske inte känner av det så mkt nu, ni som har så stora barn...

Hoppas vi ses snart och ta hand om dig sålänge!

KRAM