Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 15 augusti 2010

Sommaravslutning 2010

Det kändes verkligen som att lördagen i går var avslutningen på sommaren. Varmt och härligt väder hela dagen och kvällen. Jag och maken satt ute och läste bok, spelade backgammon och njöt av tillvaron.
Ja, det var inte bara vi som njöt. Katten Felix tycker livet är härligt!! Solar magen och njuter.

Två av ungdomarna var inne i stan. Yngste sonen hemma med flickvän. Själva for vi till en god vän på surströmmingsfest. Vilken kväll. Varmt, god mat och trevligt sällskap.

Ja, vi njöt verkligen av surströmmingen. Fast vi hade två stycken i hörnet som hellre åt sill :) Men vad gör det, mer surströmming åt oss andra.
Kvällen blev lång och vi cyklade hem i mörkret.

Summering av semestern: Den har varit underbar, hektisk ibland med många i familjen och känslan av att bara stå vid spisen och tvätt maskinen igång. Men också en minisemester med maken. Sista veckan här har varit härlig, lagom av allting. Varit på Nolia, en dag på stranden, haft middagsgäster, kopplat av, njutit. Det jag gillar bäst är att vara hemma på tomten, då njuter jag som mest.

Nu väntar arbete imorgon igen, men vad gör det. Om fyra veckor är vi på Kreta :), jag och maken samt våra bästgrannar.

Kl 14 ska jag på släktlunch hos mor och far. Tror att maken kommer att vara lite trött :) Sedan ska jag hem och packa med yngste sonen, som åker till Alanya ikväll. Lyckliga han. Ska skjutsa honom till Kallax. Men lite nervös är jag alltid att skicka iväg dem. Kommer att tycka att det är skönt när han kommer hem :)

Idag är det svalare ute, 18 gr i skuggan och mycket blåsigt. Perfekt torkar väder för tvätten med andra ord. Så det första jag gjorde var att sätta igång en tvätt maskin när jag steg upp :) Vilken husmor man är ;)

På torsdag åker vi ned till Fagervik igen. Vi ska tömma vårt lilla hus som vi hyrt ut. På hemresan följer då yngsta bonusdottern med oss hem, då flyttar hon hem till oss :) Känns riktigt roligt.

Nu ska jag njuta av denna söndag, som är min sista semester idag, kan man väl säga.

Inga kommentarer: