Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.

border="0" alt="räknare" />

besöksräknare

tisdag 10 augusti 2010

Minisemester

Förra veckan tog jag och maken oss en minisemester. Välbehövligt för oss båda, eftersom det är 110 % här hemma hela tiden.
Vi åkte ned mot Timrå, Fagervik förra tisdagen. Äldsta bonusdotter med pojkvän åkte med oss ned och vi fick en riktigt mysig första semesterdag.
Här har vi stannat i Burträsk vid sjön för att äta glass i solen. Den värmde så skönt, så vi stannade nog en timme.

Sedan styrde vi färden söderut igen. Tog lunch och en promenad på stranden vid Avaviken, söder om Umeå. Det blåste dock en hel del här men det är ett fint ställe.

En del modiga doppade fötterna men det var inte så varmt. Själv stod jag på betryggande avstånd.

När vi äntligen var framme och släppt av ungdomarna plus packning, så väntade räkfrossa och ett gott riesling vin på oss i Fagervik, vårt smultornställe. Vi hade stannat i Ö-vik och inhandlat. Det var så mysigt, sitta där på tu man hand. Precis det vi längtat efter.
Onsdagen regnade det, så då passade vi på att göra lite ärenden bla på IKEA :) Det är så roligt att gå där, om än man inget ska ha. Yngsta bonusdottern följde med oss. Sedan skjutsade vi hem henne och vi for och hälsade på gamla vänner, tre besök blev det.

Det spelades MittNorden Cup i Timrå, så vi var och såg yngsta bonusdottern spela fotboll mot Ukraina. 0-0 blev resultatet, ganska avvaktande spel från båda lagen. Hennes lag gick till kvartsfinal och det var ju bra gjort.
Sedan klippte maken gräset och jag plockade ihop hemma, eftersom vi ska hyra ut vår lilla hus. Det ska tömmas helt, så vi åker ned om två veckor igen och tömmer det. Känns lite konstigt eftersom det är vårt eget lilla krypin, där vi laddar batterierna. Men vi får ju också in lite pengar, vilket är bra eftersom vi renoverar huset hemma i Piteå.
På kvällen åt vi middag hos bonusbarnens mamma med familj. Mycket trevligt och god mat :)
Sedan blev det att hälsa på två par till och ytterligare en granne. Man får vara effektiv när man är dit så sällan.

Lite hopplock och packa ihop på fre fm. Då styrde vi kosan mot Köpmanholmen, där vi skulle bo en natt. På dagen tog vi färjan ut till Ulvön.

Här är vårt lilla krypin. Vi bodde är för två år sen och tycker att det är mysigt här. Det är ett bed and breakfast koncept.

Väl på Ulvön tog vi en paus och åt lite grann. Det är ett litet och mysigt ställe och solen sken och vi med den.
Det är trångt mellan husen på Ulvön men det är det som gör det så pittoreskt. Älskar gamla hus och smala gränder. Så mysigt.

Vi satte oss vid poolen i hamnen, nedanför hotellet och spelade Backgammon, vårt favorit spel.

Sedan började magen kurra och vi hittade ett ställe som hette Brögga, litet och mysigt vid vattnet. Vi åt laxpudding och fylld kycklingfile och drack ett gott vitt vin till det.
En underbar semester.

Sedan var det dags att bege sig mot färjan. Detta är huvudleden på Ulvön, liten grusväg som ringlar sig fram.

Tog en bild från färjan mot alla fiskestugor, känns lite som västkusten.

Solen kämpar sig över molnen men är på väg ned. Det var så vackert och sitta på överdäck och se ut över kusten.
Vi somnade ganska bums kan jag säga då vi åter var framme efter en promenad på Köpmanholmen.

Från Köpmanholmen tog vi inlandsvägen hem, vi är ganska less E 4:an. Passade på och stanna hos mina "gamla" svärföräldrar.
Alltid lika trevligt att titta in där i Sandsjön. Hon har gjort så fin jordkällare, känns verkligen grekiskt.
Vi fick med oss färsk potatis, gurka och färsk timjan, mums.

När vi kom hem, hann vi säga hej och min makes systerdotter, som var uppe från Växjö med sin sambo och hälsade på. Hon var så go och rund, de väntar sitt första barn i oktober :)

Sedan var vår lilla semester slut, men vi har njutit varje minut.

Äldste sonen har nu slut jobb för tillfället och ska ägna sig åt körkortet. Yngste sonen jobbar sin sista vecka och åker till Turkiet på söndag.
Bonusdotter med pojkvän kom till Piteå igår men de sover hos honom.
Min ex svärfar ska sova här i några dagar. Han ska bla på NOLIA som nu är här i stan.
Maken och äldste sonen är och svetsar ett räcke idag. Själv ska jag fortsätta och städa och pyssla på här hemma, vår sista semester vecka. De har burit ned glasskåpet till vardagsrummet, nu när pianot är borta får det plats :) Så jag ska putsa glas och stoppa in dom.
Middag ska väl också förberedas. Tvätt ska hängas. Ja, vardagslivet är tillbaka.

En dag har vi tänkt oss på Nolia, ska köpa en stekpanna.

Till helgen flyttar yngsta bonusdottern hit :), hennes nya fotbollstränare har redan fråga efter henne.

Nu ska jag njuta av min sista semestervecka. Om fyra veckor åker vi till Kreta med bästgrannarna.