Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 25 augusti 2010

Skolan har startat


Satt och tänkte, orkar jag uppdatera sista veckan, är så trött.
Är i alla fall inne på min andra arbetsvecka och det är väl ganska lagom på jobbet.

Helgen som var, for vi ned till Fagervik, Timrå, och tömde vårt lilla hus som maken hade innan vi träffades. Det har varit vårt lilla "smultron ställe", där vi kunna ladda batterierna och ha lite tid för oss själva. Samtidigt var det långt bort och vi kan inte nyttja det som vi vill. Så nu har vi hyrt ut det och det känns bra, om än lite vemodigt.
Så vi har burit möbler, packat ned i flyttkartonger, varit på soptippen, gett bort saker osv. Sedan har vi städat ut huset. (Tänk om man hade lika välstädat hemma) Så min kropp är helt slut. Dessutom kom min käre make på att vi tar bort lite småträd också, när vi likaså håller på ;) Karlar!!
Som tur är så fick vi middag hos hans trevlig granne med fru samt en annan dag hos hans exfru med med familj. Så mat behövde vi inte tänka på. Tack för det :)

Sedan när vi kom hem, så har vi burit möbler hit och dit, gjort lite rotation osv. Alla utom hos äldste sonen. De övriga fick ihop det riktigt bra.
Sedan har jag nu på kvällarna tvättat en massa, tömt lite flyttkartonger och ställt in i våra skåp.

Så till helgen lär jag ju vara ganska slut.

Familjen har ju utökats med ytterligare en bonusdotter :). Känns bra för oss alla. Tror att fadern och äldsta bonusdottern är väldigt glad att hon flyttat hit. Spännande för henne med en ny skola.

I söndags kom även min yngste son hem från Turkiet, det kändes så skönt. Men han hade haft kul förstås.

Ha det så gott! Jag ska försöka fortsätta att bringa ordning i röran :)

Inga kommentarer: