Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 19 maj 2010

Yes, 25 gr i skuggan!!

Vilken ljuvlig dag det har varit idag, helt otroligt. Har dock suttit på en utbildning om stroke hela dagen.

Var med yngste sonen på vägledningscenter och skrev under papper. Han hade turen att få sommarjobb i alla fall, andra perioden. Skönt, då slipper vi lägga ut pengar för att han ska jobba hemma. Dessutom ska han jobba med Pite Summer Games, fotbollen, så han var nöjd.

Har krattat det långa diket ikväll. Då är det värsta gjort. Äldste sonen erbjöds sig att plocka upp högarna imorgon. Älskar den killen :-)
Nu ska jag bara hänga en tvätt, vika tvätt och duscha. Sedan slöa resten av kvällen.

Tänkte lägga ut lite bilder från Stockholm. Detta var från Fjärilshuset, en liten indian stod där i vattnet...
Fjärilshuset på Haga är så fint, skulle nog kunna gå längre stund där själv men ungdomarna blir fort less. Dessutom är parken och miljön så fin på Haga, så där kan man ströva länge. Perfekt för picnic.

Det var så grönt och fint överallt i Stockholm, dock hade inte alla träd fått löv ännu.
När vi for från Piteå hade inga träd löv här, när vi kom hem var alla björkar utslagna, precis som i Stockholm, så vi ligger inte långt efter.
Det som är så vackert där, är alla vitsippor och blåsippor som växer överallt.

Sedan har de många sniglar med hus, de är riktigt vackra. Men de blir ju så lätt överkörda :-( .
Här kalasar en på ett grässtrå.

Vi var på killarnas fasters grav och satte blommor. Hon ligger nära Evert Taube, som syns på statyn. Bakom den blommade Magnolian, med fantastiska blommor. Har aldrig sett något liknande.

Sedan var vi hos en annan faster på Söder och kokade kaffe. Hon hade gasspis, vilket jag tycker är fascinerande och lite spännande. Man är ju rädd att glömma gasen på.

Man får så många intryck när man reser så här. Och miljöombyte är alltid bra. Men det var skönt att komma hem.

Nu när jag varit ute och krattat, så har våra tre katter hållt mig sällskap hela tiden. Försökte få dem att hämta varsin kratta, men nej, inte det. De bara lekte och jagade varandra.
Bästgrannen G kom och hjälpte mig med det sista. Tack för det.

Veckan fortsätter med ute och innearbete.

Imorrn kommer min älskling hem. Ska bli så skönt att ha honom hemma igen. Det är så tomt hemma. Ungdomarna är ju ute hela tiden, spelar fotboll, volleyboll och basket, så man ser ju inte röken av dem efter middagen.

Nä, sista rycket nu med tvätten.

Inga kommentarer: