Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 23 maj 2010

Kreativ dag

Idag har jag haft en riktigt kreativ dag.
Somnade runt kl 2300 igår, för att efter kl 0200 hämta hem äldste sonen, maken, hans systerson och fru. Somnade om vid 0330, alltid lite svårt att somna om när man sovit en stund.
Steg upp kl 1100 till en härligt solig dag. Tänkte först kratta men så kom jag på, jag städar huset=undervåningen. Sagt och gjort, i värmen satt jag igång. Huset var i stort behov av städning kan jag säga och runt kl 1700 var jag klar. Jag känner mig så NÖJD!
Maken men var lite trött idag kan man säga :) efter firmafesten. Men han fick ta tag i middagen och grillade marinerat nötkött med potatisgratäng till. Blev så gott.
Jag unnade mig ett glas rött till maten, det var jag verkligen värd.

Ute i mitt blomland titta två som påskliljor fram. Så söta.
Bonus dottern och hennes kille fick komma hem och ta upp lövhögarna jag krattat ihop igår. Vi försöker få ungdomarna att hjälpa till. De bor ju också här.
Sedan har vi lite kvar att kratta, så dom lövhögarna får yngste sonen ta. Äldste sonen har ju redan tagit sina högar. Rättvist eller hur?
Yngste sonen kom hem idag från Älvsbyn, där han varit hela helgen med sin klass.


Här ligger vår svarta katt Herbert och myser i solen. Det var när vi grillade i fredags.

Fick ett ryck till ikväll, har gjort grekiska köttbullar, som nu ska ligga i marinad i en tomatsås efter att ha varit i ugn och ska göras färdiga i ugn i morgon. Perfekt till middag.

Ja, idag har jag varit igång hela dagen och det känns så skönt att ha lite kontroll över sitt hem. Har dessutom hunnit tvätta och vika tvätt.

Imorgon på fm och över lunchen blir det till att prata engelska hela tiden, för vi får besök av läkare från Spanien och Kroatien som vill träffa mitt team på vårdcentralen. Känns hur kul som helst. Vore dessutom kul att få göra studiebesök hos dem någon gång.

Ska nu mysa resten av kvällen med maken, som jobbat en stund ikväll vid datorn.

Inga kommentarer: