Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 22 maj 2010

Helger är väl härliga!?

Det har ju varit underbart väder hela veckan och fredagkväll var ju så härlig. Jag och maken blev på egen hand, för att yngste sonen for med klassen till Älvsbyn, äldste sonen var med sina vänner och bonusdottern hos killen.
Maken kom hem från sin sejour i norra norrbotten (där det var värmebölja) i torsdags. Det var så skönt att han kom hem.
På fredagen grillade vi för första gången ute för denna sommar, på tu man hand och tre katter. Solen lyste och livet kändes så enkelt, precis som man alltid vill ha det.
Vi pratar ofta om att det är detta livet handlar om, att få njuta i det enkla och vara lycklig att vi har varandra. Och det är vi :)
Senare kom mina första svärföräldrar och hälsade på. De skulle få sova i mor och fars hus, eftersom de är på Mallis. Blir alltid så glad när det kommer. Hon fyllde förresten år denna dag, 66 år ung.

Här är två av katterna, Gustav och Felix som höll oss sällskap ute vid grillningen. Vi har så underbara katter, våra ögonstenar.

På torsdagkväll tog jag och maken en sväng och körde efter Lillpiteälven och Piteälven, för att se de höga vattennivåerna. Det var så varmt och härligt ute och vi fick en underbar kväll.

Här är det en strid älv, som annars knappt syns på sommaren, vid Lillpite kraftstation och damm. Mäktigt och fascinerande.


Här är mina underbara tulpaner som säkert nu har blommat i 15 år, tänker varje år att nu blommar det nog inte mer men de verkar aldrig ge upp :) Detta kort tog jag i onsdags och de har nu tyvärr blommat ut.

Idag har jag varit på scrap loppis och krattat på gården. Maken har tvättat saaben.
Vid kl 1700 skjutsade jag honom på firmafest, sedan for jag och äldste sonen och åt Kina mat med mina första svärföräldrar och killarnas farbror med familj.
Vi passade även på att gratulera henne med en present. Trevlig middag med släkten. Det har blivit mycket släkt nu sista tiden :-)

Är nu ensam hemma och har myst med katterna. Sett på en romantisk film, Duchess, helt underbar. Måste erkänna att jag njuter av min ensamhet, förra helgen var hektisk med stor familj, så då är det skönt att vara helt själv en stund.

Nä, ska bänka mig framför TV:n igen.

Ha en fortsatt skön helg.





Inga kommentarer: