Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 8 november 2009

Fars dag och nysnö!!

Då var det Fars dag. Lite tung dag för mina killar men det går bättre och bättre år för år. Idag har jag bjudit maken och min far ( och mor) på lammstek, potatisgratäng och rödvin sås. Det var så gott!!
Det är så kul att få duka fint och tända ljus, älskar det. Så nu är man mätt och belåten.
Vi ska dock fara på gravarna och tänd ljus, på mina barns pappas grav och min makes pappas grav. Sedan går vi nog ut och går.

Igår kom då äntligen snön till Piteå, första gången vi fick se snö ligga kvar. Det är nästan 5 cm. Men det är blöt snö och kommer det regn, är risk att den försvinner. Men visst är det vackert, när vita snötäcket lyser upp den grå marken.
Känner genast att sinnet blir lättare.

Mina ny ljuslyktor, tycker att de är så fina. Så nu lyser de upp i mörkret.

Helgen gick snabbt. Fredag kvällen var lugn, yngste sonen som kom hem från Gran Canaria sov hos sin tjej, de andra var hos kompisar o kom hem sen. Så vi spelade back gammon, jag förlorade, som vanligt.
Lördagen hade vi möhippa för en kompis, som redan har gift sig. Vi kidnappade henne kl 1400, gick och fikade, sedan spelade vi bowling och sedan for vi till en kompis där vi lagade god mat och drack gott vin och pratade hela kvällen. Så härligt att få tjej "surra". Sedan hämtade maken mig.

Denna helg har varit så avkopplande.

Inga kommentarer: