Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 13 juni 2009

Studentveckan slut


Ja, det har varit en lång vecka för dessa studenter, en massa festligheter sedan i lördags, med andra ord en hel vecka!!
I tisdags var de i alla fall på balen. Min äldste son gick med en komis. De var lite sena med att komma på att de skulle på bal, och inga tjejer hade de fixat. (Fast tjejer behöver ju lite längre förberedelser än killar) Synd på så snygga killar ;-) . Men inte var de lessna för det, de insåg ju att det fanns en hel del tjejer på balen :-), i överflöd faktiskt.

Här åkte de iväg, sedan blev det nedcabbat, när de närmade sig Pite Havsbad, där balen var.
De fixade i alla fall en snygg bil :-)

Här kommer snyggingarna på röda mattan. Herre min je, så snygga de är. Mitt mammahjärta bara svämmar över!!! Solen gassade och det var en underbar kväll, en magisk kväll.


Här har de fått sin fördrink och kvällen kan börja.
Jag kan ju säga att de hade kul, han var så nöjd när jag hämtade honom. Han hade dansat hela kvällen :-)

Här mötte jag hans kompis och hans fästmö/sambo. De stod längre bak i bilkön och hade fått vänta länge till röda mattan men inte var de ledsna för det. Solen sken och de har livet framför sig. För denna unga man var det andra året med bal, för sambon tog studenten ifjol.


Min älskade förstfödde son har nu tagit studenten, 12 juni 2009, en trött men lycklig kille. Klass IP 3 A sprang ut kl 1228, mot en framtid som de får utforska. Allt de har lärt sig, kan ingen ta ifrån dom. Nu kom det en tår, en mamma tår, en lycklig tår.
Tänk att gymnasiet är slut och nu väntar vuxenlivet. Det var drygt 600 studenter som spragn ut denna dag i Piteå.
De tog studenten en strålande dag, kom ett moln då och då, precis som livet är. Strålande men det kan mulna ihop då och då.


Här är han med sina kompisar från 6-års. De har följt varandra hela tiden, och de är faktiskt ett helt gäng som fortfarande följer varandra och det ger stor trygghet. Med kompisen till vänster har man om man räknar med 6-års, gått skola med i 13 år!!! Tänk vilka minnnen de har ihop.

Efter att ha åkt studentvagn genom stan, så kom han hem, studenten. Då åkte kostymen av och skumpan kom fram. Skål till en underbar framtid!! Här är han med sin morfar och bonuspappa.

Gissa om mamman är stolt!! Jag går nästan av, skratt!! Sedan är han ju så otroligt go denna unge, inte rädd för kramar alls. Det har han aldrig varit, och inte hans lillebror heller. Ja, ni förstår ju att jag älskar dessa söner :-) !!!

Presentöppningsdags innan den goda maten! Han fick många och fina presenter men det var han värd :-)
Sedan tackade han alla för att vi ville komma och fira honom, artig ung man det där!!
Kvällen avslutades på stans nattclub Valdino.
Jag hämtade en trött men glad man strax efter 0200. Student veckan är nu slut.

Skulle sova ut idag, för det har varit en hektisk vecka, puh! Vaknade dock 0830, katterna ville ut. Men jag ska hoppa i säng igen, man får ju faktiskt göra det efter en sådan här vecka.
Jag tror att föräldrarna är minst lika trötta som studenterna, efter att glada nätter på språng. Vi har väl dock varit nyktra och jobbat på dagarna.

Om två är det dags igen, då tar yngste sonen och äldsta bonusdottern studenten. Tack och lov att vi får vila i två år, skratt!!

Inga kommentarer: