Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 19 juni 2009

Midsommar afton, redan!?


Solen skiner men det är kallt i luften, bara 14 gr. Men det verkar ju som att vi ska få en fin midsommar helg i alla fall. Värre verkar det vara för dem söderut.
Har precis skickat iväg sonen med sin morfar, för att fara och bygga.

Tänk vad tiden går och jag hinner inte med, juni har varit full rulle och raka rör!!

I onsdags tog jag mig i kragen efter jobbet och städade huset, gissa om jag var nöjd sen :-)
Älskar att ha nystädat. Måste försöka städa upp och rensa ut förråden, så det går att bo i detta hus.

Denna vecka har jag varit på två kalas, både måndag och tisdag. Det har varit riktigt trevligt trots att det varit mycket.
Ungdomarna försöker vi väcka och hålla i gång. Yngste sonen och bonusdottern(trots bruten tå) har klippt gräs.
Äldsta sonen har jobbat hela veckan med sin morfar och ska bygga två altaner på en stuga. Han tycker att det är riktigt kul, han gillar att snickra. Ville egentligen gå bygg men kom inte in. Så han har ju tur att han har en morfar i branchen. På söndag åker han på sjösportsläger där han är ledare för drygt 40 barn fr 9 års ålder. Ja, han är ju inte ensam ledare, som tur är. Han älskar denna vecka. Ledarna har fin gemenskap med varandra efter alla dessa år som de varit på Svinöra.

Idag blir det sillunch här hos oss med goda vänner. Sedan ska vi grilla tillsammans. Själv så skippar jag nubben och dyl, vi har ju tonåringar på språng.

Yngste sonen ska till Bertnäs, en by utanför Piteå med sin tjej. Känns skönt. Däremot vet jag inte vad äldsta sonen och bonusdottern ska hitta på, men de ska säkert någonstans, festprissarna.
Så jag håller mig till bordsvatten :-)
Tror att jag inte druckit alkohol de senaste 5 åren på helger som valborgs, examen, midsommar, hallowen, nyår och dyl. Har väl inget större behov av det men ibland är det ju trevligt att ta ett glas vin med sina vänner. Men det finns ju andra dagar. Det är tryggare för mig att låta bli, känner mig lugnare då, då ungdomarna är på språng o jag hämtar gärna hem dem.

Katterna har gått ut, den äldsta katten kommer hem då och då och jamar ett hej, sedan drar han till stallet igen :-) Lustig katt det där men han är världens gosigaste katt, har aldrig stött på något liknande trots att alla våra katter år så snälla och gosiga.
Men vi håller ju på med dem mycket och det gillar dom :-)

Än är det långt kvar till semestern, men det går så bra att jobba. Sitter nu på sjukgymnastiken över sommaren, för vi har trängt ihop oss på vårdcentralen, så det är två VC där nu på sommaren. Då är det skönt att sitta på annat ställe och så är de så trevliga där :-)
Vad vi ska göra på semestern vet jag ej. Jag vill ned på Västkusten med killarna till sin farfar. Det kanske är sista sommaren de kan följa, för nästa sommar kanske de har jobb båda och då får de ju inte ledigt. Så jag ska försöka få ihop det. Blir väl veckan efter "Pite dansar och ler" i så fall.
Annars ska vi väl pyssla/bygga på huset, som vanligt.

Känns i alla fall otroligt härligt med sommar, älskar denna årstid!!!
Ha en skön midsommar allihopa!!!

1 kommentar:

japp sa...

Halloj frökenfräken.. önskar dej å familjen en underbar Midsommar.. hoppas vi får ha liiite sol idag iaf.. regnet kan komma.... .sen..nån annangång.

Kram pådej.. Helan