Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 28 augusti 2011

Vilken sensommarvärme vi fick =)

Igår blev det ett undervart väder, började lite mulet, blev molnigt och sedan sol. Redan på fm var det 22 gr varmt och på em var det 24 gr.
Igår var jag effektiv, jag putsade fönster på nedervåningen, ute. Sedan plockade jag rabarber och frös in. Njöt i solen emellanåt. Tänk att man fick gå i bikini en helg till =)
Sedan tvättade jag och vek tvätt, marinerade kött och plockade äpplen. Med andra ord en härlig dag med både nytta och njutning.
Maken var duktig och hjälpte sin mamma med skräp till soptippen och sedan fixade han lite med Toyotan.

Sedan grillade vi, maken stod för det.


Här sitter två av mina herrar till bords och väntar på det grilalde köttet, i denna ljumma sommarkvällen, kl 1830 fortfarande 21 gr i skuggan. Underbart!!

Sedan var det dags för mat, äldsta bonusdottern var uppe och sprang, annars var alla till bords. Yngsta bonusdottern grillade med sin pojkvän.
Det blev en så god middag, perfekt grillade benfria kotletter, god potatisgratäng (med ost, vitlök och goda kryddor) samt en riktig blandsallad av grönsaker. Bonusdottern åt grillad kycklingfile.
Skönt att avsluta sommaren på detta sätt, för 1 september börjar ju hösten ;), så detta är sommaren sista helg.

Sedan kom min trevliga grannfru över, hennes sambo skulle lägga sig tidigt, för han skulle upp och jobba. Så det blev en yatzykväll igen.

Äldsta sonen for på datalan, yngste sonen var bjuden på en större fest i Norrfjärden och bonusdottern for med en kompis till Luleå. Kan väl säga att ingen kom hem inatt, alla sover borta, så det är så tyst i huset.
Maken sover ännu, han och vår middagsgäst fortsatte upp till goda vänner i Munksund men jag var så klok och gick och lade mig =)

Man kan ju bli lite filosofisk när man sitter upp så här för sig själv. Man summerar sommaren, livet och funderar på framtiden. Visst, periodvis har det varit jobbigt och är jobbigt men oftast har vi en härlig tillvaro med vår familj och vi har underbara ungdomar, mogna och omogna på olika sätt.
Vad framtiden har för dom, har vi ingen aning om. Livet ute i samhället är betydligt hårdare mot dom än mot oss, kraven är helt annorlunda och du ska vara på hugget hela tiden om du ska ta dig fram. Alla våra barn är inte så, så vi får nog stötta dom ett tag framöver.

Tänk nu ska sitta ungdomen i huset börja övningsköra. Tre har redan körkort. Känns konstigt att de är så stora.

I går berättade min yngsta son att han också ska söka jobb på Malta. Hjälp, ska båda åka, samtidigt. Känns tungt i mamma hjärtat,för jag kan ju inte bara snippa förbi och hälsa på. Samtidigt känns det bra att de tar för sig något.
Då blir vi inte så många i vårt stora hus, suck. Tur att vi får en hundvalp snart. Den ska väl skingra mina tankar ibland.
Vet inte om det är jag och maken som längtar mest efter hundvalpen. Fast äldsta sonen och yngsta bonusdottern längtar också mycket. Kanske maken mest, för han har ju haft hund tidigare i sitt liv. Han blir som ett barn då hundar kommer hit.
Äldsta bonusdottern är inte så mycket för djur, och min yngsta son tycker om djur men en hund känns mer krävande tycker han, min lilla latmask. Han är nog mer en kattmänniska. Jag älskar i princip alla djur. Bodde jag på landet skulle jag nog ha många fler djur. Fast jag är en riktig kattmänniska, gillar deras självständiga liv, kanske lite som mig själv, någonstans.

Kan väl säga att fredagkväll blev underbar. Först var bästgrannarna här en stund och vi spelade triangelspelet och yatzy. Ungdomarna var på språng, så kvällen var vår.
När grannarna gick hem, tog vi ett glas vin, tände ljus i sovrummet, fällde upp massagebänken och gav varandra var sin helkroppsmassage. Det var så ljuvligt. Gissa om vi sov gott sen =)

Vi hade ju en underbart varm dag igår, jag var ute hela dagen och katterna var med mig hela tiden. De är ju otroligt sociala våra katter och de älskar när vi är ute på tomten med dom. Här sitter katten Felix och njuter.
Vår tredje katt, Gustav, bor ju fortfarande på stallet. Måste dit och hälsa på honom någon dag.

Idag ska det visst bli varmare än igår, har väl lite svårt att tro på det men tydligen så enligt vädret. Än stämmer det då inte, men det kan ju hända att det blir så mitt på dagen. Det var varmare på fm igår denna tid. Nu är det ca 20 gr i skuggan.
Tidigt imorse vid 4, släppte jag ut katten Herbert. Det var så fuktigt ute då, nästan som dimma och ljummet, fick nästan lust att klä mig och gå ut men jag kröp i säng igen. Ville bara pigg idag.

Här är en del av de plockade äpplena som ska bli äppelkaka.

Nu tittar solen fram ordentligt och det hettar på direkt, så vädergubbarna eller tanterna, har nog rätt. Det blir en het dag idag, me like =)

Ska ta och klä mig och plocka de sista rabarberna som jag sparade ute igår. Ska koka rabarber kräm.

Sedan ska jag väl putsa fönstrena på övervåningen också.

Njuta av sista sommarhelgen, det ska jag göra. Älskar detta livet.

PS Ser att många läser min blogg, man blir lite nyfiken vem alla är...


Inga kommentarer: