Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 21 augusti 2011

Första arbetsveckan slut...



Första arbetsveckan gick snabbt och för första gången var det inte full rulle på jobbet efter en semester. Hade vikarie i år, som jobbat på bra. Brukar ju aldrig få ha vikarie övriga sommar, och det var verkligen guld värt att få ha det i år.
Det känns väl som att sommaren är över men jag vidhåller ändå att det är sommar hela augusti ut och det kommer säkert härliga dagar ännu.

Vi i familjen väntar ju med spänning på en koiker hundvalp. Tikarna är dräktiga och vi hoppas att det blir så många att vi också kan köpa en :) i oktober om allt går väl. Koiker hunden ovan är ett halvsyskon till de blivande valparna.

En av våra familjemedlemmar, katten Gustav, har inte varit hem många gånger i sommar. Han är mest på stallet. Men till vintern flyttar han hem som vanligt. Här är han hemma på en kort visit.

Sista semesterveckan renoverade vi, eller ffa maken och yngsta bonusdottern, ett rum, som nu är hennes. Detta är en bild innan och här nedan kommer det färdiga rummet...

Det blev så fint. Nu ska bara en svart gardin upp, som också ska fungera som täckgardin, när hon ska sova. En ny matta ska väl det bli och lite annat. Men det fattas även mattor till de övriga ungdomarnas rum, gardinstänger och lite annat. Det blir aldrig färdigt men det kostar både tid och pengar.

Kontoret är nu även gästrum och scrappingrum. Vi fick betydligt mer ordning på våra scrapgrejor.

Helgen blev fest i dagarna två för mig i alla fall =). Så jag är lite trött idag, är inte van att vara på fest två dagar på raken.
I fredags så hade Juntan den årliga surstömmingsfesten med basu och bad i älven.
Vi är alltid i en söt liten stuga på Hemlunda, hos en av Junta tjejerna. I år var det 10-års jubileum för vår surströmmingsfest.

Vi åt och åt, det var hur gott som helst. Sång och snaps, lite fräckisar och skratt. Ja, tårarna rann.
Vi är ett helg galet gäng, som har hur kul som helst när vi träffas.

Hemliga Arne kom också på besök. Han var med första gången för 10 år sen och dök nu upp igen på vårat jubileum =). Han lockade till många goda skratt.

Efter mat och skratt, såg vi på foton från London och bytte med varandra. Enkelt nu när det finns digitala bilder.
Sedan blev det bastubad och bad i älven, flera gånger denna kväll, i mörkret. Kan väl säga att det är hur mysigt som helst.
Vattnet det var kallt, riktigt kallt!!

Var lite trött på lördagen men det vara bara att fixa till sig för nästa fest. Jag och maken var hos en god vän som fyllt 40 år. Hon och hennes sambo hade ordnat så god mat, roliga lekar (perfekt då inte alla känner varandra) och trevlig korvgrillning sent på aftonen.

Detta var en av lekarna som lockade till många skratt, det var roligt att se hur de kämpade, de tre männen.
De hade en stor publik som hejade på.
Efter korvgrillningen gick vi nöjda hemåt.

Idag känner vi oss som katten Herbert, lite trötta och vill gärna ta det lugnt =).
Kanske jag ska plocka lite äpplen, för att göra äppelkaka under veckan. Jag får se vad jag orkar ta mig för idag.

Sönerna var ut igår, det var cruising på stan igår. Troligtvis arbetar de nästa helg på Kappastoppen.

Jag hoppas äldsta bonusdottern är frisk på måndag, hon har varit hemma en vecka pga sin förkylning och har fått ta det lugnt i helgen. Man kan ju inte vara på ranten då man varit hemma från jobbet. Håller tummarna att förkylningen lugnar ned sig.

I fredags dog en bekant till oss, NJ, 47 år gammal. Han cyklade omkull för fyra veckor sedan och fick en svår skallskada. I fredags tillstötte en komplikation och han somnade in. Tänker så på hans döttrar och anhöriga.

Ska nu göra lite god frunch, känner för en rejäl frunch idag.
Det har regnat inatt, få se om det kommer något regn idag.

Var rädda om varandra. Kram

Inga kommentarer: